Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سی یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در تبریز  ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به مهمانان گفت: صحبت کردن در جمع وکلا سخت است. باور ما بر این است عدالت در جامعه جاری و ساری شود خدا می‌گوید بر هر امتی پیامبر فرستادیم تا عدالت را برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقدیم امام زمان(عج) خواهد آمد و طبق روایات زمین را از عدالت پر می‌کند. ما منتظر آمدن او هستیم تا براساس عدالت حکم کند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر در مورد انتخاب قاضی می‌گوید آدمی را قاضی کن که در ذهن تو برترین است حضرت می‌فرماید کسی را انتخاب کن که بزرگی کار برلب او سخت نباشد. آدمی را انتخاب کن که اگر اشتباه کرد، راحت برگردد، نترسد و بگوید حکم اشتباهی دادم. وقتی شبهه‌ای دارد کاری نکند و این کار بهتر است از اینکه حکم اشتباه دهد. قاضی باید صبر کند تا دلایل مشخص شود و بعد از آن حکم صادر کند. ما مشکلات زیادی در این زمینه حس می‌کنیم و می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتند که نباید بیافتد.

نماینده تبریز یادآور شد: در ادامه حضرت علی(ع) می‌فرماید جلسات عمومی داشته باش و متواضعانه بنشین نه از روی تکبر. بگونه‌ای رفتار کن که افراد بدون لکنت زبان و بدون ترس حرف بزنند. حکومت روی سعادت نمی‌بیند مگر یک ضعیف بتواند از یک قوی حق خود را بگیرد این پیام علی(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در ادامه به بیان ویژگی قاضی می‌پردازد و می‌فرماید در مقابل حرف‌های آنها صبور باش. بگذار آنها حرف خود را بزنند. آیا نوع حرف زدن و عمل ما آنگونه است که امام علی (ع) می‌گوید؟ باید موقع وکالت بدون لکنت زبان حرف بزنیم آیا اینگونه است؟ باید کاری کنیم عدالت در جامعه حاکم شود.

پزشکیان تاکید کرد: شما وکلای عزیز مسئولیت سنگینی دارید. قضات مسئولیت سنگینی دارند بنابر فرمایش حضرت علی(ع) قضات باید بر اساس یقین تصمیم بگیرند نه ظن. امیدوارم این جلسات باعث شود بستر عدالت در جامعه محیا شود. عدالت، نور چشم جامعه است و عدالت می‌تواند جامعه را از گزندها در امان بدارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضائی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضائی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضائی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

علی صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضائیه به همکاران قضائی و اداری، به تعدادی از نیروهای دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

کد خبر 6097431

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • برای نجات خودم شوهرم را کشتم
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است