Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:22:28 GMT

گروه فشار مراسم "من بهشتی هستم" را لغو کرد!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۵۸۴۰

درحالی که علیرضا بهشتی برای حضور در برنامه "من بهشتی هستم" که به مناسبت نودمین سالروز تولد شهید بهشتی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شد در سالن شریعتی حضور داشت، این مراسم به دلیل اعتراض برخی دانشجویان لغو شد. آفتاب‌‌نیوز : در حالی که قرار بود امروز علیرضا بهشتی و صادق آهنگران در نودمین سالروز تولد شهید بهشتی در جمع دانشجویان سخنرانی کنند این مراسم به دلیل اعتراض عده‌ای از دانشجویان به حضور علیرضا بهشتی لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این درحالی بود که علیرضا بهشتی آماده  سخنرانی بود، اما قبل از شروع  با توجه به نوع شعارها و احتمال هجوم به محل سخنرانی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سالن سخنرانی را ترک کرد.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه اصفهان در همین خصوص گفت: آنهایی که این برنامه را به هم زدند باید پاسخگوی این اتفاق باشند عده‌ای معتقد بودند ایشان اهل بصیرت نیست و به این بهانه جلسه را به هم زدند و نظم و انضباط دانشگاه را به هم ریختند.
ابراهیم رضایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص چرایی لغو مراسم دکتر آیت الله بهشتی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: برنامه "من بهشتی هستم" از دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان دارای مجوز بوده است، از سوی دیگر حضور آقای علیرضا بهشتی نیز از هر دو دانشگاه مجوز داشته است.
وی افزود: آنهایی که این برنامه را به هم زدند باید پاسخگوی این اتفاق باشند، عده‌ای معتقد بودند ایشان اهل بصیرت نیست و به این بهانه جلسه را به هم زدند و نظم و انضباط دانشگاه را به هم ریختند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه اصفهان ادامه داد: من در جریان اتفاقاتی که در سالن شریعتی می‌افتاد بودم، اما وقتی به حراست دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم که این برنامه نیازمند حراست ویژه است، اعلام کردند دانشگاه اصفهان دخالت نکند که نتیجه این اتفاق همین موضوعی که پیش آمد شد.
رضایی خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار بوده است که اندیشه‌های دکتر بهشتی بررسی شود و واقعا نمی‌دانم چرا عده‌ای با اندیشه‌های دکتر بهشتی اینگونه برخورد می‌کنند.
چه کسانی باعث لغو مراسم شدند؟
گفتنی است که خبرگزارش اصولگرای فارس در همین‎باره نوشته بود: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی (انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) در اعتراض به حضور سید علیرضا بهشتی یکی از محکومان فتنه 88 در دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: حضور افرادی که سابقه‌ محکومیت در وقایع سال 88 را در کارنامه دارند، چه توجیهی دارد؟ چگونه از کسانی که در سال 88 در مقابل نظام ایستادند و در کنار منافقین آن خسارات جبران ناپذیر را به کشور وارد کردند و اصل انقلاب و نظام را نشانه رفتند، می‌توان انتظار روایتگری شخصیتی را داشت که توسط همان منافقین به شهادت رسید و معتقد بود که نگران نابودی انقلاب نخواهد بود چرا که در این صورت قبل از آن جان خود را در این راه فدا کرده است؟ کسانی که حاضر به برائت از اهانت کنندگان به اصل ولایت فقیه نیستند، چگونه می‌توانند ترسیم گر شخصیتی باشند که تئوریسین تشکیلاتی نظام امام و امتی به شمار می‌رفت؟ ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اعتراض خود را به این برنامه اعلام می‌کنیم و متذکر می‌شویم که مسئله فتنه خط قرمز نظام و رهبری است که به هیچ وجه قابل مسامحه نیست و نسبت به آن کوتاه نخواهیم آمد. از مسؤولان و دست اندرکاران دانشگاه نیز انتظار می‌رود که با جلوگیری از ورود عناصر مسأله‌دار، محیط دانشگاه را آلوده به اقدامات سیاست‌زده نکنند و مانع از ایجاد تنش و التهاب در دانشگاه شوند. کد خبر: ۵۵۶۷۳۶ تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علیرضا بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی