Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:32:42 GMT

دیدار رئیس جمهوری سوریه با آزادگان سویدا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۷۳

دیدار رئیس جمهوری سوریه با آزادگان سویدا

دمشق - ایرنا - رئیس جمهوری سوریه با اسیران آزاده شده سویدا که به دست گروه تروریستی تکفیری داعش به اسارت گرفته شده بودند، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار گفت: اولویت نخست دولت آزادسازی همه ربوده شدگان و با هر هزینه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبریک به خانواده این آزادگان، اظهار داشت: اطمینان دارم ملت ما قوی تر از گذشته برابر تروریست ها ایستادگی می کند.
رئیس جمهوری سوریه افزود: ایستادگی ربوده شدگان و خانواده های آنها با فداکاری و ایثار در طول دوره اسارت درس ملی به همه داده است.
آزادشدگان و خانواده های شان نیز در این دیدار از رئیس جمهوری سوریه به دلیل پیگیری مداوم رهایی زنان ریف شرقی شهر السویداء و فرزندانشان تشکر کردند.
آنها همچنین از فداکاری ارتش عربی سوریه برای آزادی ربوده شدگان و بازگرداندن آنها به خانواده هایشان تقدیر کردند.
ارتش سوریه هفته گذشته در یک درگیری با گروه تروریستی داعش 19 شهروند ربوده شده را از چنگ داعش آزاد کرد.
نیروهای ارتش در منطقه حمیمه در شمال شرق تدمر در درگیری مستقیم با گروه تروریستی داعش همه 19 شهروند ربوده شده از استان سویدا را آزاد کردند.
در این درگیری علاوه بر آزادسازی تمام زنان و کودکان ربوده شده شماری از تروریست های داعشی کشته شدند.
گروه تروریستی داعش اوایل مرداد با حمله به مناطق شرق و شمال شرق استان سویدا بیش از 230 شهروند سوری را کشت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد.
پس از این حمله، خبرهایی درباره ربوده شدن شماری زن و کودک از مناطق شرقی استان سویدا بویژه روستای الشبکی از سوی داعش منتشر شده بود.
ارتش سوریه 27 مهرماه نیز چهار کودک و دو زن را از طریق مبادله با چند تروریست آزاد کرد.
شبد**خاورم**8005**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربوده شدن ۸۷ غیرنظامی از سوی گروه‌های مسلح در نیجریه

آفریقا فقیرترین قاره در میان سایر قاره‌ها محسوب می‌شود. خشکسالی و شرایط نامناسب اقلیمی تنها بخشی از مشکلات قاره سیاه را تشکیل می‌دهد. عدم وجود دولت مرکزی قدرتمند و ناتوانی در استقرار امنیت در سراسر کشور، باعث ظهور شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی مختلف در این مناطق می‌شود که خود بر شدت فقر محلی می‌افزاید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی اعلام کردند افراد مسلح در نیجریه امروز (دوشنبه) اقدام به ربودن دستکم ۸۷ نفر شامل زنان و کودکان در ایالت کادونا این کشور کردند. 

اقدام امروز، نخستین دور از تشدید تنش‌ها در این کشور پس از ربوده شدن ۲۸۶ دانش آموز و کارکنان مدارس در اوایل ماه مارس سال جاری میلادی محسوب می‌شود. 

منصور حسن، سخنگوی پلیس ایالت کادونا در این باره به رسانه‌ها گفت: این اقدام در روستای کاجورا در شب یکشنبه و اوایل بامداد دوشنبه رخ داد. اکنون نیرو‌های امنیتی با استقرار در محل به دنبال تلاش برای آزادی گروگان‌ها هستند. 

وی افزود: ۸۷ نفر در این حادثه ربوده شدند. با این حال، ۵ تن از اهالی موفق شدند با فرار کردن از دست شبه نظامیان، به خانه خود بازگردند. این پنجمین حمله گروه‌های مسلح به این روستا محسوب می‌شود. 

روستاییان می‌گویند اواخر شب گذشته افراد مسلحی که لباس نظامی بر تن داشتند به صورت مخفیانه وارد روستا شدند. آنها برای عدم جلب توجه خودرو‌های خود را بیرون از روستا پارک کرده بودند. 

این روستا در ۱۰ کیلومتری جامعه بوداییان نیجریه قرار دارد که در ماه مارس گروه‌های مسلح ۶۱ تن از اعضای آنها را ربودند. 

عملیات‌های ربایش غیرنظامیان و درخواست باج یکی از رایج‌ترین اقدامات برای درآمدزایی در میان گروه‌های مسلح در نیجریه به ویژه در شمال این کشور محسوب می‌شود. دولت مرکزی نیجریه اعمال قدرت بسیار ضعیفی در مناطق شمالی این کشور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای چند انفجار در سوریه
  • ربوده شدن ۸۷ غیرنظامی از سوی گروه‌های مسلح در نیجریه
  • تروریسم، آدم‌ربایی و قاچاق؛ ادامه سیاست کثیف صهیونیست‌ها برای ناامنی در درعا و سویدا
  • ببینید | دامه سیاست کثیف صهیونیست‌ها برای ناامنی در درعا و سویدا
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • انهدام پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور/ عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق