Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@07:52:31 GMT

موارد تحریمی دارویی ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۱۶۶

انجمن علمی پزشکی هسته‌ای کشور در بیانیه‌ای ضمن انتقاد به تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و قرار گرفتن نام شرکت «پارس ایزوتوپ»در فهرست تحریمی از مجامع بین‌المللی و نهادهای مدعی حقوق بشر خواست نسبت به رفع تحریم داروهای رادیواکتیو اقدام جدی به عمل آورند.به گزارش بلاغ،  به نقل از ایسنا، در این بیانیه که به امضای رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران رسیده، آمده است: متأسفانه طبق اطلاعات واصله شرکت پارس ایزوتوپ که تنها تأمین‌کننده داروهای رادیواکتیو مورد مصرف مراکز پزشکی هسته‌ای کشور است در لیست تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام غیرانسانی به توقف فعالیت‌های تشخیصی و درمانی وابسته به داروهای رادیواکتیو در بیش از ۱۸۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور که سالیانه به بیش از یک میلیون بیمار خدمات سلامت ارائه می‌دهند منجر خواهد شد. در حالی که در سرفصل بیانیه تحریم‌ها بر مستثنی بودن اقلام دارویی و کشاورزی تأکید شده است. انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران ضمن محکوم کردن این عمل غیر انسانی از مجامع بین‌المللی و نهادهای مدعی حقوق بشر خواستار رفع تحریم داروهای رادیواکتیو شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد

انجمن زیست محیطی در فرانسه به دلیل ازدیاد زباله‌های یک شرکت نوشابه سازی که حامی مالی مشعل المپیک است از حمل این مشعل خود داری خواهد کرد.

آکوپیان موسس این انجمن گفته است: این اقدام ما در مورد ورزش و یا مخالفت با ورزش و ورزشکاران نیست بلکه با شرکت نوشابه‌سازی است که بیشترین آلودگی و تولید زباله‌ها را در سواحل فرانسه دارد.

مشعل المپیک هشتم ماه می‌به فرانسه می‌رسد و شرکت مشهور نوشابه سازی حامی مالی مشعل و مراسم آن در فرانسه است. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد