Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «عمر البشير» از سياست‌هاي مداخله جويانه آمريکا و غرب در قبال اين کشور و منطقه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «عمر البشير»، همزمان با آغاز مذاکرات سودان و امريکا با هدف حذف نام سودان از فهرست کشورهاي به تعبير واشنگتن، «حامي تروريسم»، گفت، اين کشور در اتخاذ تصميمات خود به کسي تکيه ندارد و از امريکا و غرب مي خواهد در امور داخلي سودان مداخله نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفارت امريکا در خارطوم روز سه شنبه اعلام کرد: حذف نام سودان از فهرست کشورهاي حامي تروريسم به پاي بندي سودان به شروط جديد کاخ سفيد در اين زمينه، منوط است.
آمريکا در ماه نوامبر سال 2015، تحريم هاي خرطوم را به مدت يک سال ديگر تمديد کرد؛ اما گفت که هر زمان در اين کشور پيشرفت هايي حاصل شود، تحريم ها را لغو مي کند.
سودان از سال 1997 (1376) به اتهام حمايت از گروه هاي افراط گراي مسلح با تحريم هاي تجاري آمريکا مواجه است.
اسامه بن لادن سرکرده شبکه تروريستي القاعده بين سال هاي 1992 تا 1996 (1371-1375) در خرطوم پايتخت سودان مستقر بود.
در سالهاي اخير، مقامات آمريکايي دليل ادامه تحريم هاي سودان را سياست هاي خرطوم بر ضد شورشي هاي دارفور عنوان کرده اند.
مذاکرات سودان - امريکا براي لغو تحريم‌ها از روزشنبه آغاز شده است. 113/112
کليدواژه آمريکا سودان عمرالبشير

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟