Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@13:54:34 GMT

فشار صهیونیست‌ها بر نتانیاهو برای استعفا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۸۲۸۳

به گزارش پارس نیوز، 

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد این دور از رویارویی با اشغالگران متوقف شد و ما باید برای رویارویی آتی با آنها آماده شویم.

البطش با فرستادن درود به شهدا و جانفشانی‌های رزمندگان و مجروحان که ثابت کردند در میدان هستد و به دشمن درس ایستادگی و نبرد در تمام شرایط را دادند، تاکید کرد در این دور از رویارویی، دستاوردهای میدانی جدیدی کسب شد به طوری که پیام‌های آشکاری ارسال شد که دشمن و ناظران را بهت‌زده کرد به طوری که مقاومت به گزینه خود چنگ زد مبنی بر اینکه با هرگونه سازش و معامله بر سر اصول و خون شهدا مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد این دور از نبرد به شرط پایبندی دشمن به آتش‌بس متوقف شد،  اما مقاومت باید برای نبرد آتی با دشمن آماده باشد.

این عضو مطرح جنبش جهاد اسلامی با تقدیر از نقش و تلاش‌های گسترده مصر برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خواست تحریم‌های ظالمانه علیه غزه را لغو کند و یک نشست ملی فوری برای بازگشت وحدت به صفوف فلسطینی‌ها و پایان شکاف و دودستگی‌ها و نیز بازسازی سازمان آزادیببخش فسطین(ساف) برگزار کند.

البطش همچنین خواستار مشارکت فعال قشرهای مختلف مردم نوار غزه در راهپیمایی بازگشت جمعه آتی برای اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس شد. راهپیمایی جمعه آینده با عنوان عادی‌سازی جنایت و خیانت است، در ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مناطق مرزی غزه و مناطق اشغالی 1948 برگزار می‌شود.

فشار صهیونیست‌ها بر نتانیاهو برای استعفا

شکست ماجراجویی نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که استعفای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم بهترین دلیل و نشانه برای اثبات آن است، سبب افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای استعفا شده است، به طوری که نتانیاهو امروز چهارشنبه رایزنی‌های سیاسی را با نزدیکان خود برای ارزیابی اوضاع در سایه استعفای لیبرمن انجام داده است.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو گفته است اولین هدف وی،  تضمین ثبات ائتلاف دولتی است تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و وی طی ساعات آینده مذاکراتی را با روسای احزاب  ائتلاف با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، این در حالی است که زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس معارضان کابینه نتانیاهو خواستار  انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

آوی گابای رئیس اردوگاه صهیونیسم هم با استقبال از استعفای لیبرمن از نتانیاهو هم خواسته است از منصب خود کناره‌گیری کند.

یائیر لابید رئیس حزب آینده آنجاست، هم به انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مصر غزه آویگدور لیبرمن جنگ بنیامین نتانیاهو انتخابات وزیر خارجه دولت نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخابات دولت رژیم صهیونیستی فلسطین لیونی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مذاکرات آتش‌بس در غزه و پیشنهاد واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در رأس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در حال حاضر در منگنه گیر کرده، از یک طرف جنبش حماس برای تحقق خواسته‌های خود از جمله توقف جنگ فشار می‌آورد و از طرف دیگر دولت بایدن به نتانیاهو برای نشان دادن انعطاف بیشتر و تلاش جهت رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا فشار وارد می‌کند.

این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند شدت فشار آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا نتانیاهو به تلاش‌های واشنگتن پاسخ خواهد داد یا نه.

به نوشته روزنامه عبری زبان «هاآرتص»، اقدامات آمریکا تاثیر جدی بر تداوم تحولات خواهد داشت، همینطور واشنگتن پیشنهاد داد امتیازدهی رژیم صهیونیستی با مجموعه متنوعی از عناوین و در راس آنها توافقنامه عادی‌سازی روابط با عربستان سرپوش گذاشته شود.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت در صورتی که نتانیاهو از عملیات رفح امتناع نکند، این به معنای اعمال محدودیت‌هایی بر تسلیحات آمریکایی برای ارتش اسرائیل در کنار تشدید محاصره بین‌المللی آن است.

همچنین این روزنامه نوشت تحریم اقتصادی که ترکیه اعلام کرده، تنها آغاز خبرهای بد است و احتمالا در ادامه تحریم‌های دیگری نیز اعلام شود.

هاآرتص در ادامه افزود تهدید صدور حکم‌های بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مسؤولان اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، خواب را به ویژه از چشمان نتانیاهو ربوده چرا که او مستقیماً هدف این حکم‌ها قرار دارد.

تظاهرات برای امضای یک قرارداد تبادل فوری، برکناری کابینه نتانیاهو و آغاز انتخابات زود هنگام شهر تل‌آویو را در برگرفته و خانواده‌های اسرای صهیونیست در آنها مشارکت دارند.

این خانواده‌ها با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص جان فرزندانشان وجود دارد و پس از آنکه تعدادی از آنها در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نوار غزه کشته شدند، کابینه نتانیاهو را به شدت تحت فشار قرار داده‌اند تا قرارداد تبادل جدیدی را با گروه‌های مقاومت فلسطین امضا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم