Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:16:15 GMT

ساخت زائرسرای فردوس 80 درصد پیشرفت دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۹۳۷۷

ساخت زائرسرای فردوس 80 درصد پیشرفت دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از پیشرفت 80 درصدی عملیات ساخت زائرسرای امامزادگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا محمدرضا حاجتی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی وقف با اصحاب رسانه افزود: برای ساخت این زائرسرا شامل 22 سوئیت و رستوران تاکنون 900 میلیون تومان از محل وام قرض الحسنه راسخون، نذورات بقعه متبرکه و کمک‌های بلاعوض سازمان اوقاف هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سنت حسنه وقف یک پدیده دیرپای بشری است که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد و در همه ادیان الهی و حتی آیین های شبه دینی و تمدن های بشری به اشکال گوناگون و منطبق بر آیین سنن و فرهنگ هر جامعه وجود داشته است.
وی اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای 698 موقوفه و سه هزار و 850 رقبه است که با نیات مختلف از جمله روضه‌خوانی و اطعام، کمک به فقرا و مستمندان، برگزاری مسابقات قرآن کریم و محافل انس با قرآن، کمک به مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی از جمله طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح یاس نبوی، جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی، طرح ضیافت الهی و کرسی تلاوت قرآن کریم و نیز همایش بزرگداشت امامزادگان را از فعالیت های این اداره در روزهای سال ذکر کرد.
وی گفت: امسال 200 نفر از متسابقین قرآن کریم در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم شرکت کردند که از این تعداد 33 نفر به مسابقات استانی و 6 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
حاجتی از احداث سقاخانه در جوار بارگاه امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) فردوس از محل عواید موقوفه حیاض شهر با اعتبار 80 میلیون تومان خبر داد و افزود: اخذ 84 جلد سند مالکیت برای موقوفات، بقاع و اماکن مذهبی، ثبت‌نام در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه و تبدیل 42 جلد سند دفترچه ای به تک برگ از دیگر اقدامات بوده است.
وی اجرای طرح تربیت حافظان قرآن و جذب بیش از 805 نفر از قرآن آموزان را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه در شهرستان فردوس بیان کرد.
9865*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف زائرسرا موقوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان