Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاراته بانوان ایران در شرایطی میدان مسابقات جهانی اسپانیا را با ناکامی ترک کرد که قربانی تصمیمات مردانه شد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ ورزشی رزمی ورزش زنان نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیست و چهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان با وجودی که با کسب نتایج درخشان برای کاراته ایران پیگیری شد و تیم کشورمان پس از 48 سال برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شد و تیم کومیته تیمی مردان نیز به سومین قهرمانی متوالی خود دست یافت، اما با عملکرد غیرقابل دفاع و نتایج ضعیف در بخش بانوان همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراته بانوان با وجود شایستگی و پتانسیل بسیار زیاد در سال‌های اخیر همواره قربانی خودخواهی‌ و تصمیمات مردانه شده و نه تنها چشم انداز روشنی در این بخش دیده نمی‌شود بلکه هر روز با حواشی و تصمیمات غیرفنی تازه‌ای روبرو می‌شود. تیمی که از ابتدای تشکیل اردوی خود برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در بحث انتخاب بازیکن با حواشی بسیاری روبه‌رو بود و به خاطر دخالت‌های خارج از حیطه فنی  این تیم، برخی بازیکن به نورچشمی‌های تیم ملی تبدیل و بدون حضور در رقابت انتخابی با خیال راحت فیکس تیم ملی شدند. بازیکنان توانایی که به دلیل سیاست غلط مسئولان فدراسیون کاراته خیلی زود با مسابقات جهانی وداع کردند و بیشتر از یک بار رنگ تاتامی را در کومیته انفرادی ندیدند. 

پیش از بازی‌های آسیایی، ستاره موسوی در شرایطی جایگزین لیلا بهرامی در پست سرمربیگری تیم ملی بانوان شد که هماهنگ‌تر از او کسی برای هدایت تیم ملی بانوان وجود نداشت.  موسوی این موضوع را خیلی زود و با حضور مسعود رهنما در تمرینات تیم ملی پذیرفت و در حالی که قرار بود معمار جدید کاراته بانوان شد، نطاره‌گر تصمیمات مردانه برای تیم ملی بانوان بود. در حالی که شاگردان موسوی یکی پس از دیگری حذف می‌شدند و در کومیته تیمی نیز تیم او را ارنج می‌کردند این مربی در اینستاگرام مشغول گذاشتن استوری بود.

در طرف دیگر حمایت‌های بی‌دلیل یکی از مسئولان فدراسیون کاراته از حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه شرایطی را ایجاد کرد که نه تنها کاراته ایران از این موضوع آسیب، بلکه خود این بازیکنان نیز دچار لطمه‌های بزرگی شوند. این حمایت‌ها به حدی بود که سایت فدراسیون کاراته که در طول مسابقات جهانی به بهترین نحو به پوشش رقابت‌ها پرداخت و با اعلام تمام جزئیات در کانال فدراسیون در شبکه‌های اجتماعی و سایت فدراسیون به خوبی وظایف اطلاع رسانی خود را انجام داد، بعد از شکست تیم کومیته تیمی در دیدار رده‌بندی مقابل اسپانیا ابتدا نتیجه دیدار را شکست یک بر صفر و در ادامه به 2 بر صفر تغییر و از ریز اتفاقات مسابقه خودداری کرد. مسابقه‌ای که در آن پگاه زنگنه مغلوب و حمیده عباسعلی هانسوکو شد.

شکست‌هایی که در ورزش قهرمانی طبیعی است اما به خاطر حساسیت ایجاد شده روی این دو بازیکن سایت فدراسیون هیچ اشاره‌ای به آن نکرد. مسئله‌ای که با واکنش درون تیمی و اعتراض فاطمه چالاکی به ترکیب تیم ملی در این دیدار همراه بود و تنها حسرت جامعه کاراته را در پی داشت. حسرتی نه برای از دست رفتن مدال برنز، بلکه برای اتفاقاتی که کاراته بانوان را به جایی رسانده که علاوه بر سراشیبی سقوط در نتیجه‌گیری، باعث شد بازیکن هم به سرمربی معترض شود، کاری که به هیچ عنوان قابل تایید نیست. اعضای تیم بانوان برخلاف پسران نه تنها همدلی و اتحاد ندارند بلکه در مواقع شکست نیز فریاد سر می‌دهند و در شبکه‌های اجتماعی از خجالت هم در می‌آیند. 

در پایان و بعد از حسرت فرصت‌هایی که برای کاراته ایران در سالیان اخیر از دست رفت، باید امیدوار بود بعد از مسابقات جهانی و با مشخص شدن سرنوشت مدیریت فدراسیون کاراته، مدیری وجود داشته باشد تا از دخالت‌های مردانه در کاراته بانوان جلوگیری کند و مانع شخصی برای موفقیت‌های آینده بازیکنانی مانند سارا بهمنیار که در اسپانیا به مدال برنز رسید، ایجاد نکند.

انتهای پیام/

R1434/P1015135/S3,30,32/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق در پاسخ به سوال امیر عضد درباره خواننده مورد علاقه‌اش گفت: من شجریان را خیلی می‌پسندم. چون او یک استثناست. ولی، چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. 

این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز عضد گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. 

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که خاطره‌ای از معجزات قرآن در زندگی دارید؟ گفت: ترکش زمان جنگ خیلی به من خدمت کرد. من در سال ۱۳۷۰ در مسابقات قرآن جانبازان شرکت کردم و رتبه اول شدم. از همان طریق در مسابقات کشوری شرکت کردم و بعد به مالزی رفتم. خلاصه مسیر ورودم به مسابقات جهانی را ترکش برایم باز کرد. در مدینه بودم، که آقای محمد عباسی یکی از قاریان قرآن گفت که مسجدالنبی برویم و چند رکعت نماز بخوانیم، تا حالمان خوب شود.

داور برنامه «محفل» تعریف کرد که آن زمان آقای عباسی گفت که به من حس روضه دست داده است. بلد هستی روضه بخوانی؟ من هم درِ گوش ایشان شروع به خواندن کردم. او گریه کرد و گفت که ان‌شاء‌الله مزد روضه‌ات را حضرت زهرا (س) بدهد. گفتم یا فاطمه زهرا (س) یکی از آرزوهایم این است که امسال در مسابقات قرآنِ مالزی اول شوم.

این قاری قرآن ادامه داد: ما در استان تهران در مسابقات قرآن اوت شدیم. منی که می‌خواستم در مسابقات جهانی اول شوم، یک آیه‌ای در تهران به من افتاد، که بلند بود و بخاطر ترکش در سینه‌ام نمی‌توانستم بخوانم. به همین دلیل، کوتاه کوتاه خواندم و ۷ نمره از دست دادم. از آنجایی که در مسابقات قرآن جانبازان اول شده بودم، گفتند نباید در مسابقات استانی شرکت می‌کردی و باید مستقیم به مسابقات کشوری می‌رفتی. در مسابقات کشوری شرکت کردم و موانع پیش‌رویم زیاد بود، که قابل گفتن نیست. آنها می‌خواستند به ناحق فرد دیگری را جای من بفرستند.

وی در پاسخ به سوال عضد که در مسابقات قرآن هم پارتی‌بازی هست؟ توضیح داد: بله، تا دلتان بخواهد. البته الان پارتی‌بازی کم شده است. اما آن زمان بیخودی می‌خواستند فرد دیگری را جای من بفرستند، که بین دو نفر دعوا شد و از لجِ همدیگر مرا به مسابقات مالزی فرستادند. البته حضرت زهرا (س) دعای مرا پذیرفته بود، که فیل هم نمی‌توانست دعای مرا تغییر دهد، چه برسد به آن دو نفر. یک ماه قبل از رفتنم یکی از اساتید به من گفت حاج احمد شما از آیه ۲۳ سوره اسراء به اندازه ۱۲ دقیقه طبق استاندارد مسابقات جهانی تلاوت کن. 

داور برنامه «محفل» ادامه داد: من هم آیات را آهنگسازی کردم. وقتی مالزی رفتم، خطاب به حضرت زهرا (س) گفتم، یا حضرت زهرا یک آیه خوش دست برایم انتخاب کن. از بین شش هزار و خورده‌ای آیات قرآن، آیه ۲۳ سوره اسراء به من افتاد؛ آیه‌ای که حدود یک ماه قبل خودم برای خواندنش آماده کرده بودم. آیا این معجزه نیست؟ 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که قاریان قرآن باید تغذیه‌شان ملاحظات داشته باشند؟ گفت: حتماً. امثال چای، قهوه و آب یخ را نباید بخورند. آرزویم خوردن یخ در بهشت است، که نمی‌توانم بخورم. دو سه بار یخ در بهشت خوردم، اما تا دو سه ماه اثرش روی صدایم بود. غذا‌هایی هم که منجر به رفلاکس معده می‌شود، نباید خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت