Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کشورهای پیشرفته بخشی از خدمات حوزه بهداشت و درمان از جمله اورژانس به بخش خصوصی واگذار می‌شود، در کشور ما نیز چنین طرحی موردتوجه سازمان اورژانس کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر چه بخشی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اورژانس به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما فرماندهی مغز متفکر عملیات اورژانس و دیسپج‌ بر عهده  سازمان اورژانس کشور قرار دارد و همه عملیات‌ها همچنان تحت نظارت اورژانس 115 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور تاکید کرد: در طرح واگذاری ارائه خدمات اورژانسی به بخش خصوصی، ‌آمبولانس،‌ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی‌ شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با سازمان اورژانس را دارند، باید مورد تایید اورژانس 115 قرار بگیرد.

نوری اظهار کرد: خدمات اورژانس به وسیله بخش خصوصی از طریق شماره تماس 115 به مردم ارائه می‌شود از بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار است و تمام عملیات از ابتدا تا پایان خدمات اورژانسی تحت نظارت و فرماندهی سازمان اورژانس کشور است.

وی بیان کرد: همه خدمات اورژانس 115 که به وسیله بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود کاملا رایگان و هیچ خدمتی کاهش پیدا نمی‌کند.

بالا بودن هزینه های سرباری بخش دولتی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اظهار کرد: هزینه‌های بخش سرباری بخش دولتی بالا است و واگذاری برخی خدمات به قسمت خصوصی می‌تواند هزینه‌های سرباری را کاهش دهد.

نوری اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور به دنبال افزایش تعداد پایگاه‌های سراسر کشور است ولی مجوز استخدام نیروی انسانی را ندارد و بخش خصوصی در این زمینه می‌‌تواند در تامین نیروی انسانی و حتی تجهیزات با سازمان اورژانس کشور همکاری کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تحت نظارت سازمان اورژانس کشور خدمات درمانی را به مردم ارائه می‌دهند و در قبال این کار هزینه‌اش را از اورژانس 115 می‌گیرد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در خصوص راه‌‌اندازی اورژانس بانوان گفت: اورژانس بانوان در چند شهر و چند پایگاه در شهر تهران به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است و خوشبختانه مردم رضایت خوبی از این طرح دارند.

نوری یادآوری کرد: در اورژانس بانوان دو پرستار زن و یک کارشناس فعالیت‌های پزشکی بر بالین بیماران حاضر می‌شوند و خوشبختانه برخی از بیماران زن با پرستار خانم راحتتر مشکلات و مسائل بیماری‌شان را در میان می‌گذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر