Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین کنفرانس "کدینگ رمزنگاری و محاسبات" از امروز، ۲۴ آبان ماه به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی علائیان، دبیر کنفرانس بین‌المللی ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات گفت: این کنفرانس با هدف فراهم آوردن فرصت مناسب برای ارائه‌ آخرین دستاوردهای پژوهشی و یافته‌های علمی، تبادل نظر اساتید و پژوهشگران در زمینه نظریه گراف، ترکیبیات، ریاضیات گسسته، کد و رمز و محاسبات در دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنفرانس با اهدافی همچون ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل نظر محققان و پژوهشگران،  فرهنگ‌سازی علمی و گسترش مرزهای دانش و توجه به پژوهش‌های میان رشته‌ای برگزار می‌شود.

علائیان با بیان این­که محورهای اصلی کنفرانس، سه بخش ترکیبیات، رمزنگاری و محاسبات است، گفت: در بخش ترکیبیات، شامل پژوهش‌هایی در زمینه گراف، کد، طرح‌های ترکیبیاتی، درخت‌ها، مربع‌های لاتین و مشبکه ارائه می‌شود. همچنین در بخش رمزنگاری به مباحثی مانند مبانی ریاضی رمزنگاری، طراحی و تحلیل انواع رمزهای متقارن و نامتقارن، تحلیل سامانه‌های رمز، نهان‌نگاری، نهان‌کاوی، توابع چکیده‌ساز، پروتکل‌های رمزنگاری، امنیت، مدیریت کلید و بلاک‌چین پرداخته می‌شود. در بخش محاسبات نیز، مقالاتی در خصوص محاسبات عددی، ابری، کوانتومی، تصادفی، فازی، الگوریتمی و پیچیدگی محاسبات ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این­که در این کنفرانس، امکان تبادل نظر و اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و کاربردی آن‌ها پیرامون موضوعات فوق برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم است، افزود: با برگزاری این کنفرانس، امکان همکاری‌های بین دانشگاهی داخل و خارج فراهم می‌شود همانگونه که پس از برگزاری دو کنفرانس قبل، از همکاران برای عضویت در کمیته علمی مجلات خارجی مرتبط با ترکیبیات و رمزنگاری دعوت به عمل آمده است.

علائیان رمزگذاری را علم به‌روز، کاربردی و مورد نیاز کشور توصیف و تشریح کرد: معمولاً در تمام کشورها چنین است که دستاوردهای این علم را نمی‌توان آزادانه بیان کرد. این در حالی است که در کنفرانس، فرصتی برای ارائه آزادانه دستاوردها و توسعه این علم فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران توضیح داد: معمولاً هر کشوری فعالیت‌های خود را در عرصه رمزنگاری، به‌ویژه دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و سیستم‌های بانکی به صورت محرمانه و تنها بین دانشمندان خود آن کشور انجام می‌دهد.

وی برخی دیگر از موارد کاربرد رمزنگاری را شبکه‌ها، موبایل‌ها و پیام‌رسان‌ها عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس به‌ ویژه رمزنگاری را در حوزه ارز دیجیتال و بلاک‌ چین مدنظر قرار داده‌ایم.

علائیان همچنین از چاپ مقالات فارسی برگزیده در مجله علمی- پژوهشی علوم و فناوری‌های پدافند نوین و مجله ISC پدافند الکترونیکی و سایبری​ دانشگاه جامع امام حسین (ع) خبر داد و افزود: مقالات برگزیده انگلیسی نیز در یکی از مجلات معتبر به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان

بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق امروز به میزبانی شهر زنجان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق از 11 تا 13 اردیبهشت به میزبانی زنجان امروز افتتاح شد. 11 کارگاه‌ آموزشی روز گذشته در چند واحد تولیدی مختلف استان در حوزه برق برگزار شد.

این کارگاه‌ها شامل کارگاه آشنایی با کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی شرکت‌های توزیع نیروی برق، کارگاه بررسی امنیت سایبری تجهیزات پست های شبکه توزیع برق مبتنی بر پروتکل TLS ، کارگاه نیازسنجی آموزشی کارکنان بر مبنای روش، DACUM با ارائه مهندس حمید نوروزی و سهیلا میرزائی و کارگاه رتبه‌بندی مدیریت برق شهرستان‌های شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل پوششی داده‌ها، کارگاه الزامات امنیت سایبری در شبکه های هوشمند توزیع برق، بررسی و پیاده‌سازی هانی پات‌های اختصاصی برای، شناسایی و مقابله با حملات به شبکه‌های صنعت برق و کارگاه کانورت و مدلسازی شبکه‌‌های توزیع در نرم افزارهای مطالعاتی و نهایتاً کارگاه چالش‌های حفاظت شبکه‌های توزیع برق برگزار شد.

آیین افتتاح بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، رأس ساعت 8 امروز در سالن همایش غدیر دانشگاه زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حسین عسکریان ابیانه رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در این مراسم گفت: این کنفرانس از سال 77 شروع به کارکرده و تاکنون دستاوردهای بسیاری خوبی در صنعت برق داشته است.

وی ادامه داد: این رویداد تنها کنفرانسی است که کاملاً با صنایع در ارتباط است و نتایج علمی خیلی موفقی دارد؛ هزاران بازدید دانشجویی از این کنفرانس صورت می‌گیرد که زنجیره عملی علم و صنعت تقویت می‌شود.

رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک همچنین تصریح کرد: ارتباط‌هایی که مسئولان اجرایی کشور داریم در به کارگیری دستاوردهای این کنفرانس‌ها نقش مهمی دارد.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه های توزیع برق اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ برق سبب شده استان زنجان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

وی ادامه داد گفت: این کنفرانس با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دانشگاه زنجان و مساعدت صنایع مهم، بزرگ و موفق مستقر در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان اظهار کرد: کارگاه‌های برگزار شده این کنفرانس از لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی بود. چهار میزگرد تخصصی نیز امروز در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد و در کل بار علمی این همایش بسیار بالاست.

به گزارش تسنیم، بیش از یک هزار نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی برق ایران در زنجان حضور پیدا کرده‌اند؛ پروفسور علیرضا بخشایی استاد تمام دانشگاه کوئینز، کانادا و پروفسور گئورگ قره‌پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند. همینطور لازم به ذکر است در نمایشگاه جانبی کنفرانس شرکت‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و دستاورد‌ها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود