Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:14:25 GMT

گمرک به سامانه جامع تجارت نمی پیوندد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۷۰۵

گمرک به سامانه جامع تجارت نمی پیوندد

جواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص فعالیت سامانه جامع تجارت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قطعا گام های خوبی در این زمینه برداشته شده اما کافی نیست به دلیل اینکه میزان قاچاق ما بسیار بالاست، البته قدم ها و گام های بلندی هم برداشته شده و زحماتی در این خصوص کشیده شده که قطعا میزان قاچاق را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:این سامانه ها نیازمند بازبینی هستند تا ببینیم کجا دچار ضعف هستیم که می توانند منجر به وقوع تخلف شود .با رصد  این موضوع این سامانه ها زیر ساخت های خوبی را برای کشور فراهم می کنند تا  قاچاق به صفر برسد.

حسینی کیا افزود: این سامانه ها اطلاعاتی را به مردم می دهد تا  بتوانیم در حیطه مدیریتی کشور درست برنامه ریزی بکنیم در حال حاضر  به بسیاری  از اطلاعات دسترسی  نداریم و نمی دانیم برخی از کالاهای مصرفی چقدر در داخل تولید و  چقدر از خارج وارد می شوند .همینطور به مساوات آن نمی دانیم که چه مقدار ارز از کشور خارج می شود ، هرکدام در چه اولویتی قرار دارند ؛تمام این ها نکات قابل تقدیری است که در سامانه جامع تجارت مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد:شفافیت به کاهش  فساد کمک می کند  و یکی از شاخصه های اصلی سامانه جامع تجارت همین هست .در تلاشیم با اجرای این سامانه  با هرگونه فساد اداری مقابله کنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از عملکرد برخی سامانه ها مثل سامانه جامع گمرکی و عدم اتصال و همکاری مطلوب آن با سامانه جامع تجارت گفت : گمرک مرتبط به دولت است یعنی  مجموعه خصوصی نیست . باید وزیر صنعت و معدن و تجارت پیشنهادی را به دولت بدهد تا وزارت اقتصاد و دارایی که گمرک از سری مجموعه های آن است  نسبت به همکاری با سامانه جامع تجارت ملزم شود و با همپوشانی صورت گرفته مشکلات مرتفع یافته و اهداف محقق شود.

انتهای پیام/

نقش سامانه جامع تجارت در صفر شدن قاچاق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق گمرک اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟

سرمربی پرسپولیس در برنامه این هفته فوتبال برتر به عنوان میهمان حضوری فاش کرد یکی از بازیکنانی که به او علاقه دارد، مهدی قایدی است.

گفته‌های اوسمار در مورد مهدی قایدی این ذهنیت را پیش آورد که باشگاه پرسپولیس فصل آینده برای جذب این بازیکن وارد عمل خواهد شد. مهدی قایدی که هم اکنون در اتحاد کلبا بازی می‌کند، بازیکن تیم شباب الاهلی است و فصل آینده هر تیمی خواهان به‌خدمت‌گیری این بازیکن باشد، باید ۲ میلیون دلار به باشگاه اماراتی پرداخت کند.

باشگاه پرسپولیس، اما با وجود پرداخت دو میلیون دلار به باشگاه شباب الاهلی قادر به جذب مهدی قایدی نخواهد بود. به این خاطر که مهدی قایدی بار‌ها و بار‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشت: در ایران فقط برای استقلال بازی می‌کند؛ بنابراین حضور مهدی قایدی در تیم پرسپولیس دور از ذهن است.

در ماه‌های اخیر بحث حضور مهدی قایدی در تیم پورتو هم مطرح شده بود، اما پرس و جوی ما از اطرافیان باشگاه پورتو منجر به این خبر شد که باشگاه پرتغالی برنامه‌ای برای جذب مهدی قایدی به جای مهدی طارمی ندارد.


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • مهدی قایدی به پرسپولیس می‌پیوندد؟
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی