Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: دو ماه قبل بود که صدای اعتراض بیماران کلیوی به دلیل افزایش چند برابری قیمت دارو‌ها از گوشه و کنار شهر‌های مختلف به گوش می‌رسید، بیمارانی که پس از انتظار و تحمل درد و رنج‌های فراوان بیماری به امید بهبود یافتن، پیوند کلیه انجام داده و با سد گرانی دارو مواجه شده بودند.

بررسی‌های میدانی خبرگزاری فارس نیز گویای افزایش قیمت چند برابری تعدادی از دارو‌های این بیماران بود، همچنین اظهارات مسئولان انجمن بیماران کلیوی نیز این موضوع را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی دارو‌ها

محمدسعید الموسوی عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات بیماران پیوند کلیه اظهار داشت: طی روز‌های گذشته با افزایش قیمت دارو‌های این بیماران مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس قانون ۹۰ درصد از هزینه‌های تامین دارو‌ها باید توسط سازمان‌های بیمه‌گر تقبل شود، اما متاسفانه آنقدر دارو گران شده است که بسیاری از بیماران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه به طور روزانه سهم پرداختی بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند، توضیح داد: برخی از بیماران پیوند کلیه برای تهیه دو قلم داروی حیاتی باید ماهانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان بپردازند که عموما این افراد از اقشار متوسط جامعه بوده و توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

الموسوی تصریح کرد: هزینه‌های ماهانه ویزیت پزشکان و آزمایش‌ها نیز برای این افراد سنگین است به طوری که بیماران دیگر رغبتی به انجام پیوند کلیه از خود نشان نمی‌دهند و انجام دیالیز مشکلات چند برابری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دسترس نبودن و کمبود دارو‌ها مشکلات زیادی را برای بیماران پیوند کلیه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: برای بیماران دیالیزی با کمبود محلول‌ها و همچنین ناکافی بودن صافی‌ها مواجه هستیم و مستعمل بودن دستگاه‌های دیالیزی مشکلات این افراد را دو چندان کرده است.

عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی افزود:‌سهم پرداختی بیمار برای تهیه دارو روز به روز بیشتر می‌شود و با ادامه این روند افراد دیگر قادر به تامین دارو‌های مورد نیاز خود نخواهند بود به طوری که در حال حاضر شکایات زیادی از بیماران شهرستانی در این باره به ما ارائه می‌شود.

الموسوی خاطرنشان کرد: دارو‌های بیماران پیوند کلیه به صورت آهسته آهسته گران شده است به طوریکه در حال حاضر داروی «سلسپت» که قیمت دو ماه قبل آن ۱۸۰ هزار تومان بوده در حال حاضر با مبلغ ۳۸۰ هزار تومان به دست بیماران می‌رسد.

عقب نشینی ۲۰۰هزار تومانی قیمت دارو‌ها

پس از گذشت دو ماه از آغاز مشکلات بیماران و انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش قیمت دارو‌های بیماران کلیوی در خبرگزاری فارس، مسئولان وزارت بهداشت از عقب‌نشینی قیمت دارو‌های مورد نیاز این افراد خبر دادند. پیش از این خبرنگار فارس در نشست‌ها و گفتگو‌های مختلف پیگیرگرانی این دارو‌ها شده بود.

مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اعلام این خبر، افزود: در راستای اهداف ارزشمند برنامه تحول نظام سلامت، حفاظت مالی از بیماران و دسترسی به خدمات سلامت و با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت دارو‌های پیوند کاهش یافت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این تلاش‌ها در جهت کاهش قیمت دارو، کمک زیادی به بیماران پیوند خواهد کرد و این بیماران با فرانشیزی که قبلا می‌پرداختند، داروهایشان را تامین می‌کنند.

شادنوش عنوان کرد: وزارت بهداشت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران پیوند تلاش کرده و در این زمینه گام‌های موثرتری نیز خواهد برداشت.

«سلسپت» درانتظار ارزان شدن

داریوش آرمان رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره نوسانات اخیر قیمت دارو‌های بیماران کلیوی اظهار داشت: دارو‌های «مای‌فورتیک»، «سلسپت» و داروی «راپامیون» از جمله اصلی‌ترین دارو‌های نگهدارنده پیوند کلیه‌ها به شمار می‌روند که طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت ناگهانی همراه بود.

وی افزود: با پیگیری رسانه‌ها و تدابیر مسئولان وزارت بهداشت، قیمت این دارو‌ها طی روز‌های گذشته به روال سابق برگشته است و داروی راپامیون از حدود یک ماه قبل به صورت رایگان به دست بیماران می‌رسد، همچنین هزینه داروی مایفورتیک که به قیمت ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود به روال قبل برگشت و اکنون بیماران برای تهیه این دارو‌ها مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: با صحبتی که با مسئولان وزارت بهداشت انجام شده است قول مساعد داده‌اند که طی روز‌های آینده قیمت داروی «سلسپت» نیز به روال سابق برگردد تا مشکلات بیماران کاهش پیدا کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دارو بیماران کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران