Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:48:56 GMT

بازار خودروي ايران را آسان ترک نمي کنيم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۰۸۴۷

بازار خودروي ايران را آسان ترک نمي کنيم

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شرکت هاي خارجي حاضر در سيزدهمين نمايشگاه خودروي تهران اذعان کردند که ايران را بازاري بزرگ و جذاب براي خود مي شناسند و با وجود آغاز دور تازه تحريم ها، به دنبال راه هايي براي دور زدن آن و تداوم حضور در کشورمان هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، سيزدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات، لوازم و مجموعه هاي خودرو تهران روز دوشنبه گذشته (21 آبان) در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي که انتظار مي رفت با توجه به آغاز دور تازه تحريم ها عليه کشورمان اين نمايشگاه با استقبال خارجي ها مواجه نشود، اما حضور 190 شرکت خارجي از 11 کشور نشان داد به راحتي حاضر به ترک بازار بزرگ 80 ميليون نفري و جذاب ايران نيستند.
اين شرکت ها از کشورهاي فرانسه، يونان، ترکيه، چين، تايوان، کره جنوبي، هند، ايتاليا، لهستان، مالزي و روماني در نمايشگاه حضور يافتند.
* اميد به بهبود شرايط تجاري
در اين پيوند، «يوکواي وانگ» (Yukuai Wang) مدير يک شرکت توليدکننده پمپ هوا و سنسورهاي فشار هواي خودرو از چين به ايرنا گفت: هفت سال است که با شرکت هاي ايراني همکاري داريم، اما پس از تحريم هاي اخير به ويژه با تغييراتي که در مبادلات پولي و مالي ايجاد شده، بسياري مشتريان خود را از دست داديم.
وي اظهار داشت: شرکت هاي ايراني براي پرداختي هاي خود با «کلون» (Kelon) بانک چين کار مي کردند، اما اين بانک متاثر از تحريم ها با ايران همکاري نمي کند و همين مساله به خصوص در مقوله خدمات پس از فروش براي شرکت دردسر ساز شده است.
وانگ، روابط تجاري ايران و چين را بسيار خوب توصيف کرد و افزود: اکنون به دنبال يافتن شيوه هاي جديد براي انجام امور مالي با ايراني ها هستيم.
وي تاکيد کرد: هرچند راه براي پرداخت هاي بانکي مسدود شده، اما به رفت و آمد خود به ايران ادامه مي دهيم و اميدواريم که شرايط بهتر شود.
«حضورمان در اين دوره از نمايشگاه قطعات خودروي تهران نيز به منظور بحث و تبادل نظر با شرکت هاي ايراني به منظور يافتن راه حل هايي براي دور زن تحريم هاست.»
* تداوم همکاري ها از طريق کشورهاي ثالث
«هارمن ژنگ» (Harman Zheng) ديگر توليدکننده چيني است که تاکنون پنج بار در نمايشگاه تهران حضور يافته است.
وي که توليدکننده کلاچ خودرو است، به ايرنا گفت: بيش از يک دهه است که با ايراني ها کار مي کند و تاکنون با 10 شرکت همکاري هاي مشترک داشته است.
ژنگ افزود: با اين حال در هفته هاي گذشته و با آغاز دور جديد تحريم ها عليه ايران، همکاري مان با شرکت هاي ايراني تقريبا متوقف شده است و در حال حاضر نيز هيچ ايده اي براي از سر گيري فعاليت ها نداريم.
وي بيان داشت: مبادلات پولي ما با طرف هاي ايراني به دليل قطع همکاري کلون بانک چين قطع شده، اما با اين حال به دنبال راه حل هايي براي انجام تبادلات پولي و مالي هستيم.
اين توليدکننده کلاچ ادامه داد: در نظر داريم از طريق کشورهاي ثالث که مورد قبول ايران و چين هستند، به همکاري ها ادامه دهيم.
وي که اميدوار به بهبود شرايط تجاري در ايران است، يادآور شد: اين موضوع به زمان نياز دارد، با اين حال به ايراني ها در کار اعتماد داريم و اين کشور را بازار بزرگي براي خود مي شناسيم.
ژنگ تاکيد کرد: بازار بزرگ ايران را به ساير کشورهاي همسايه آن ترجيح مي دهيم، زيرا هر آنچه که توليد مي کنيم در آن مشتري دارد و راحت ترين راه براي دستيابي به اهداف ما است.
وي در عين حال خاطر نشان کرد: ايراني ها با دارا بودن نيروي انساني توانمند، توان تبديل شدن به مرکز صادرات محصولات چيني در کشورهاي منطقه را دارند.
* آينده روشن همکاري ها
يک توليدکننده از جمهوري کرده که در نمايشگاه امسال حضور داشت نيز به ايرنا گفت: به شرکت هاي ايراني احترام مي گذاريم و به تجارت خود را با اين کشور ادامه مي دهيم.
«گوانگ جون» (Gwang Jun) که توليدکننده انواع واير و تسمه نوار موتور است، افزود: هفت سال است که محصولات توليدي خود را به ايران صادر مي کنيم.
وي ابراز اميدواري کرد شرکت هاي ايراني که خواستار محصولات توليدي خارجي هستند، راه هاي مناسبي براي ادامه همکاري بيابند.
جون اظهار داشت: دولت ايران بايد از شرکت هاي داخلي خود حمايت و دسترسي هاي لازم را برايشان ايجاد کند.
وي گفت: با وجود مشکلات پيش آمده، آينده همکاري هاي تجاري با ايران را روشن ارزيابي مي کنيم و به خصوص با حضور در اين دوره از نمايشگاه به دنبال همفکري با شرکاي ايراني براي يافتن راهکارهاي جديد براي خروج از اين شرايط سخت و همچنين مشتريان جديد است.
* علاقه مندي براي تداوم همکاري ها با ايران
يک صادرکننده ژاپني قطعات يدکي خودرو حاضر در نمايشگاه نيز به ايرنا گفت: با وجود مشکلات پولي به وجود آمده، راهکاري براي اين مشکل يافته است، اما ترجيح مي دهد در اين زمينه صحبتي نکند.
وي که خواست تا نامش فاش نشود، يادآور شد: 90 درصد مبادلات پولي شرکت متبوعش با ايران از طريق يک بانک چيني انجام مي شد که اکنون با مشکل مواجه شده است.
اين صادرکننده به صرف هزينه حدود نيم ميليارد توماني براي حضور در نمايشگاه امسال اشاره کرد و افزود: اين هزينه به معناي علاقه مندي براي تداوم همکاري با شرکت هاي ايراني است.
* ايراني ها مشکلات را حل کنند
مدير فروش ارشد خاورميانه شرکت «سانگ سين بريک» (Sang Sin Brake) کره جنوبي توليدکننده انواع لنت ترمز و ديسک صفحه نيز در گفت و گو با ايرنا هدف از شرکت در اين نمايشگاه را اعلام پشتيباني از شرکاي ايراني خود برشمرد.
وي به تحريم ها اشاره کرد و افزود: از اين موضوع ناراحتيم، زيرا صادرات به ايران را بسيار سخت کرده است زيرا تا پيش از تحريم ها از طريق يکي از بانک هاي کره اي مبادلات مالي داشتيم.
به گزارش ايرنا، در روزهاي گذشته شماري از دست اندرکاران صنعت قطعه سازي کشورمان نيز در گفت وگو با ايرنا، يکي از مهمترين مشکلات خود را تامين مواد اوليه عنوان کردند و تسهيل مبادي دسترسي به اين مواد مانند رفع موانع گمرکي را خواستارند.
بيش از 84 درصد يک خودرو را قطعات آن تشکيل مي دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستيکي، 30 درصد قطعات لاستيکي و بقيه قطعات فولادي و آلومينيومي است.
آمارها نشان مي دهد اکنون نزديک به يک هزار و 500 قطعه ساز در زنجيره تامين داخلي حضور دارند.
اين نمايشگاه تا ساعت 17 امروز (24 آبان) در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقه مندان و فعالان صنعت خوردو است.
اقتصام*3065*6984*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد