Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:56:49 GMT

باشگاه کتابخوانی در زندان کاشان راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۳۴۱

باشگاه کتابخوانی در زندان کاشان راه اندازی می‌شود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارتخانه ارشاد برای راه اندازی باشگاه‌ کتابخوانی در زندان‌ کاشان آماده است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محسن جوادی  بعدازظهر چهارشنبه در جمع زندانیان کاشان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری برای تجهیز کتابخانه و فرستادن کتاب به زندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور افزود: با مسئولان این مرکز  همکاری لازم را جهت  تشویقهای کتابخوانی و بخشودگی های زندانیان مذاکراتی داشتیم.

وی اضافه کرد:  زندان فرصت مناسبی برای مطالعه است  و فرصتی برای بررسی خوشی ونا ملایمات زندگی  که با کمک کتاب می توان از آن برای شکوفایی بهره گرفت.  

وی با بیان اینکه کتاب بهترین دوست انسان بوده و می تواند آینده افراد تحت تاثیر قرار دهد، عنوان کرد: پژوهش هایی در برخی کشورها استفاده از کتاب را به عنوان یک روش درمانی مورد توجه قرار داده که نشانگر عمق اثرگذاری کتاب می باشد و این را کتاب درمانی میگویند.

رئیس زندان کاشان نیز در ادامه یادآور شد: 10 هزار جلد کتاب در کتابخانه این زندان وجود دارد و نزدیک به 500 نفر عضو فعال آن هستند.

سیدرضا موسوی گفت: 55 نشست کتابخوانی نیز تا کنون با حضور ناشران و مولفان در زندان کاشان برگزار شده و تعدادی از کتابخوانان فعال در جریان این نشست ها به منتقد کتاب تبدیل شدند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به کاشان سفر کرده است.

انتهای پیام/م

R7845/P1486/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمامی که کافه کتاب شد

حسینی مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند گفت: به کتابخوانی علاقه زیادی دارم و از هر فرصتی برای خواندن کتاب جدید استفاده می‌کنم و این علاقه سبب شد تا در تابستان ۱۴۰۰ ایده ایجاد کافه کتاب در ذهنم کلید بخورد.

او افزود: پس از تحقیقات متعدد، در مرکز بیرجند شناسی به یک ساختمان قدیمی رسیدم که در گذشته به عنوان حمام استفاده می‌شد و آن را مکانی مناسب برای این کار دیدم.

حسینی اظهار کرد: پس از رایزنی و دریافت مجوز‌های لازم، اقدام به تهیه کتاب‌هایی در حوزه‌های روان‌شناسی و انگیزشی کردم.

بیشتر بخوانید

راه اندازی دومین پاتوق کتاب بزرگ کشور در بیرجند

مسئول کافه کتاب نیکان در بیرجند هدف از ایجاد این کافه کتاب را افزایش آگاهی جامعه و بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بیرجند عنوان کرد.

او با بیان اینکه اکنون بیش از هزار جلد کتاب در این مجموعه داریم، تصریح کرد: کافه کتاب پذیرای همه محدوده‌های سنی از جمله کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان است تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند از محیط آرام و باصفای این مجموعه برای مطالعه استفاده کنند.

برنامه و ساعت کاری کافه کتاب در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند در مرکز بیرجند شناسی، صبح‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و بعداز ظهر‌ها ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی