Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:49:50 GMT

مهارت آموزی ۱۵۰۰ نفر در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۱۴۵۷

مهارت آموزی ۱۵۰۰ نفر در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه در بخش اشتغال روستایی، با پیگیری های صورت گرفته ۱۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در مرحله اول جذب شده است گفت: تمام این اعتبار به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی سریعتر ابلاغ شود گفت: در زمینه اشتغال فراگیر نیز با پیگیری های صورت گرفته، مازندران در زمینه طرح های مصوبه رتبه دوم و در زمینه طرح های منعقده در بانکهای عامل رتبه چهارم کشور را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریان پور ادامه داد: همچنین در زمینه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز این طرح ها توسط کمیته امداد و بهزیستی در دست پیگیری است و مازندران عملکرد خوبی در این حوزه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: ۶۴ درصد طرح های خوداشغالی در استان به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده است و ۷۴ درصد طرح های بهزیستی و ۵۴ درصد طرح های کمیته امداد اجرایی شده است.

وی سهمیه استان مازندران را برای مهارت آموزی را سه هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برش استانی و شهرستانی اجرای این طرح مشخص شده و مازندران در این زمینه در حال حاضر ۳۷ درصد پیشرفت کار داشته است و ۱۵۰۰ نفر موفق به مهارت آموزی شده اند.

خیریان پور مهارت آموزی برای توسعه اشتغال بسیار مهم برشمرد و گفت: امسال در برنامه های کشور دو موضوع تولید و اشتغال سرلوحه همه برنامه ها قرار دارد و نیاز است مسئولان استان نیز پیگیری جدی در این بخش داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه رفع موانع صادرات مرکبات در استان یادآور شد: امیدواریم با همکاری تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی برای صادرات محصولات کشاورزی گره گشایی شود.

وی با اشاره به فعالتی کارگروه رفع موانع فراروی تولید از بانکها خواست تا از تملیک واحدهای تولید برای دریافت مطالبات پرهیز کنند.

کد خبر 4458983

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران اشتغال حسن خیریانپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال

به گزارش جام جم و به نقل از سایت خبری  کمیته امداد، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین 7 تا 18ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود. روشن در ادامه افزود: بر اساس ماموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه 1398 به کمیته امداد محول کردند ، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست. وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است. روشن در ادامه افزود ، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت  و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است. مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال برای 2000 نفر با همکاری سازمان فنی حرفه ای برگزار شده است. وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز 3500 نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزشها بهره مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند