Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@00:23:00 GMT

همه داروهای دیابت تحت پوشش بیمه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۲۳۷۳

به گزارش پارس نیوز، علیرضا مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حاشیه راه‌اندازی دهکده دیابت در پارک ملت تهران اظهار داشت: حداقل 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال در کشور ما مبتلا به دیابت هستند؛ همچنین براساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیشتر از 5 میلیون ایرانی گرفتار دیابت نوع 2 بوده و 18 درصد از افراد بالای 25 سال اختلال قند ناشتای 100 تا 125 میلی‌گرم دارند که منبع بالقوه دیابتی‌های آینده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه حدود 75 درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاع دارند، گفت: خوشخبتانه همه داروهای دیابت در حال حاضر تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مشکلی در زمینه داروهای دیابتی و یا کمبود آن نداریم. 

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر حتی قلم انسولین، انسولین و  جدیدترین داروهای دیابت که در کشور موجود است تحت پوشش بیمه بوده و برای درمان دیابت کفایت می‌کنند. 

مهدوی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در زمینه داروهای دیابت اختلالی ایجاد نخواهد کرد و در حال حاضر کمبودی نیز نداریم، گفت: قیمت داروهای  دیابت نسبت به کشورهای غربی در ایران بسیار مناسب بوده و اصلا قابل مقایسه نیست. 

وی بیان داشت: شعار امسال هفته دیابت «دیابت و خانواده است» چرا که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت باید جدی گرفته شود؛ همچنین آموزش‌ها در این زمینه حائز اهمیت است و همه افراد بالای 30 سال ضرورت دارد که جهت تست قند خون خود به پایگاه‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کنند. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون وزارت بهداشت قند پوشش درمان کشورهای غربی ایران خانواده بهداشتی و درمانی بیمه پارس تحت پوشش پارس نیوز داروهای دیابت بیماری های غیر واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

طاهر درودی گفت:تقریباً معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از هزار و ۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ نفر زیر ۱۸ سال، ۹ هزار و ۴۸۹ نفر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

درودی درخصوص داروهای مورد نیاز خاطر نشان کرد: زائران می بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشد. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون