Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@02:49:15 GMT

ساخت خورشید مصنوعی توسط چشم بادامی ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۳۴۵۱

ساخت خورشید مصنوعی توسط چشم بادامی ها

رکنا: خورشید مصنوعی در چین ساخته شد.

محققان چینی یک خورشید مصنوعی ساخته اند که دمای آن به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد می رسد و می تواند هیدروژن را به انرژی تجدیدپذیر ارزان تبدیل کند.

به گزارش نیواطلس، چین یک خورشید مصنوعی ساخته که دمای آن به ۶ برابر هسته خورشید می شود.

این دستگاه در حقیقت یک راکتور است که فرایند خورشید را تقلید می کند و بخشی از پروژه ای است که هیدروژن را به انرژی تجدیدپذیر و کم هزینه تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای خورشید مصنوعی برای نخستین بار در هفته جاری به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد (۱۸۰ میلیون درجه فارنهایت) رسید که نقطه عطفی در این پروژه است. دانشمندان معتقدند همجوشی هسته ای در این دما اتفاق می افتد.

این درحالی است که دانشمندان سراسر جهان برای ساخت نخستین راکتور همجوشی هسته ای واقعی جهان در حال رقابت با یکدیگر هستند.

این پروژه منبع نامحدودی از یک انرژی پاک را ایجاد می کند که به اعتقاد دانشمندان می تواند زمین را از تغییرات آب و هوایی نجات دهد.

به هرحال دانشمندان در Hefei Institute of Physical Science اعلام کردند دمای این راکتور به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد رسیده است. این درحالی است که دمای هسته خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد است.

 اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اما و اگر های بی پاسخ اعدام سلطان سکه + عکس منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس ماجرای چلوکباب خوری گروگان در باغ ویلا ! منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! سگِ " نمکی" با شلوار جین و لباس ورزشی در شیراز! +فیلم آخرین لحظات زندگی دو اعدامی اختلاسگر امروز صبح در تهران +گزارش تصویری شیوه عجیب و جدید سارقان؛ مراقب پرواز اموال خود باشید! +فیلم اولین سبد غذایی خانوارهای کم بضاعت توزیع شد + جزئیات مواد و ارزش حمایتی

منبع: رکنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوایی چین زمین دانشمندان خورشید عکس ایران دختر فیلم تجاوز تهران ماه دستگیر اعدام پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

ارسطو محمدی با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری موج جدید بارشی از جو استان عبور می کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می شود و برای ساعات بعدازظهر بارش های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارشهای پراکنده ای روی خواهد داد، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می یابد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۱، خرمدره ۱۱ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، حلب ۶ و ۲۲ درجه، گرماب ۹ و ۱۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد