Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر انسی خلیلی پویا، متخصص رادیولوژی و دبیر کنفرانس سونوگرافی آنومالی، NT و بارداری،  در ارتباط با غربالگری های دوران بارداری اظهار داشت غربالگری های بارداری شامل سونوگرافی و مراحل آزمایشگاهی است که طی دو مرحله در زنان باردار انجام می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه هدف از انجام این غربالگری‌ها بررسی سندرم های ژنتیکی و برخی از نواقص ژنتیکی در جنین است، گفت: البته هدف از انجام این تست‌ها تشخیصی نیست بلکه مسئله غربالگری بوده و در صورتی که غربالگری ها مشکوک به سندروم ژنتیکی یا نواقص جنینی باشد تست‌های تشخیصی همچون آمینوسنتز و نمونه برداری از جفت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این غربالگری ها شامل تمام مادران باردار بوده چرا که گاهی جنین زنان باردار دچار مشکلات ژنتیکی بدون هیچ سابقه فامیلی می‌شود بنابراین انجام این غربالگری‌ها در همه زنان باردار امری ضروری است.

 خلیلی پویا در ارتباط با اینکه زمان انجام این غربالگری ها چه موقع است؟ گفت: مرحله اول این غربالگری‌ها در هفته ۱۱ تا ۱۳ بارداری انجام می‌گیرد و شامل آزمایش خون و سونوگرافی از شکم است.

 دبیر کنفرانس سونوگرافی آنومالی، NT و بارداری بیان داشت: انجام سونوگرافی توسط رادیولوژیست صورت می‌گیرد و باید ضخامت پشت گردن جنین اندازه گیری شود که این ضخامت در حد میلی متر بوده و دقت زیاد لازم دارد ‌

 این رادیولوژیست بیان داشت: مرحله دوم غربالگری انجام سونوگرافی بین هفته هجده تا بیست و دوم بارداری است و از آنجایی که زمان سقط شرعی در کشور ما هفته نوزدهم بوده باید قبل از هفته نوزدهم این غربالگری صورت گیرد که در صورت نیاز سقط انجام شود.

 وی گفت: در مرحله دوم غربالگری علاوه بر بررسی کامل ساختار آناتومیک نوزاد از سر تا همه اندام‌ها، رحم، بند ناف، محل جفت و حتی طول دهانه رحم جهت جلوگیری از زایمان زودرس بررسی می‌شود.

 خلیلی پویا خاطرنشان کرد: همچنین در دوره دوم غربالگری، ضایعات تخمدان و رحم نیز بررسی و اندازه‌گیری می‌شود و در صورتی که نیاز به درمان خاص باشد حتما بیمار باید نزد پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و اقدامات لازم در دوران بارداری برای آن صورت گیرد.

کد خبر 4459131

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی طرح تحول سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: جهت کاهش جدی تخلفات ساختمانی باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد به نحوی که مردم به تخلف ساختمانی به عنوان یک جرم نگاه کنند و مدیران شهری رویکرد درآمدزایی به آن نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، کرم شیخ‌پور، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهر با مدیریت شهری شهرکرد، اظهار کرد: شهرداری وظیفه دارد ضمن اعمال نظارت‌های لازم از وقوع تخلفات ساختمانی جلوگیری و این قبیل موارد را گزارش کنند.

وی با تاکید بر حضور مستمر عوامل شهرداری و مهندسین ناظر در فرایند ساخت‌وسازها در شهر گفت: مهندسان ناظر مکلف هستند در فرایند اجرای ساخت‌وساز حضور و نظارت مستمر داشته باشند تا در صورت وقوع تخلف در همان ابتدا نسبت به ارائه گزارش به شهرداری به منظور جلوگیری و نبود شکل‌گیری ساخت‌وسازهای متخلفانه اقدام کنند.

معاون قضائی دادگستری چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه عزم جدی تمام دستگاه‌ها برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت‌وساز نیاز است، اضافه کرد: باید از ابتدای شروع ساخت، شهرداری مقابل تخلف و بی‌قانونی بایستد و نگذارد برخلاف نقشه‌های تأیید شده، هیچ ساخت‌وسازی انجام شود تا پرونده‌ای در این سیکل بی‌قانونی نیفتد.

شیخ‌پور اظهار کرد: جهت کاهش جدی تخلفات ساختمانی باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد به نحوی که مردم به تخلف ساختمانی به عنوان یک جرم نگاه کنند و مدیران شهری رویکرد درآمدزایی به آن نداشته باشند و مجموعه سایر دستگاه‌ها و نهادها به مسئولیت قانونی خود در این خصوص عمل کنند و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی در بین مردم و نظارت صحیح و درست مهندسان ناظر و عوامل شهرداری جهت پیشگیری از وقوع تخلف باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا نیروهای اجرایی در صورت وقوع تخلف باید به هیئت تخلفات معرفی شود اما اگر آن نیرو به خوبی به وظیفه خود عمل کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد.

کد خبر 751626

دیگر خبرها

  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!