Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن تا کنون افزون بر 42 میلیارد ریال جهت بازسازی اثرهای تاریخی این شهرستان هزینه کرده است.

مجید نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رسیدگی به اثرهای تاریخی آران و بیدگل از سال 92 آغاز و مبلغ هایی مناسب از محل اعتبارهای استانی و ملی برای بازسازی نزدیک به 30 اثر تاریخی و مذهبی این شهرستان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سه میلیارد و 200 میلیون ریال سال 92، نزدیک به چهار میلیارد ریال سال 93، هشت میلیارد و 700 میلیون ریال سال 94، 9 میلیارد و 100 میلیون ریال سال 95، 9 میلیارد و 50 میلیون ریال سال 96 و نزدیک به هشت میلیارد ریال در سال جاری تخصیص داده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اضافه کرد: خانه‌های تاریخی اکرمیان، اکرمی، ارباب رحیم، کمباف، رجبیان، استادیان، صابری، باغ شاکر، مرتضوی ابوزید آباد، حسینی و تقوایی در یزدل، عمارت، باغ امین، خانه وکیل، ساعدی، کاشانی، صادقی و ارباب از جمله اماکن بازسازی شده هستند.
وی یادآور شد: 150 خانه تاریخی ارزشمند در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها 39 باب از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
نوری تصریح کرد: نزدیک به 10 درصد از خانه های تاریخی ثبت نشده آران و بیدگل، در آستانه تخریب قرار دارد که از جمله می توان به خانه کرباسی ها، قدیمی ترین خانه تاریخی این شهرستان اشاره کرد.
وی در ادامه نیز به 6 مرحله کاوش در محوطه باستانی فیض آباد آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این محوطه باستانی که در سال 84 ثبت ملی شده، تنها شهر ایلخانی باقی مانده با ارگ در کشور می باشد که با مساحت نزدیک به 45 هکتار تا 700 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است.
آران و بیدگل با برخورداری از 135 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی در فاصله 13 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اثرهاي تاريخي بهسازي آران و بيدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر