Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:37:31 GMT

نشست دسترسي آزاد به اطلاعات برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۱۹۹

نشست دسترسي آزاد به اطلاعات برگزار مي شود

خبرگزاري آريا - نشست «مديريت اطلاعات پژوهشي؛ دسترسي آزاد به اطلاعات» همزمان با کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار مي‌شود.
نشست «مديريت اطلاعات پژوهشي؛ دسترسي آزاد به اطلاعات» همزمان با کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار مي‌شود.
به گزارش شارا به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، «نشست مديريت اطلاعات پژوهشي؛ دسترسي آزاد به اطلاعات»، صبح يکشنبه 27 آبانماه جاري 1397، در چهارمين کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دسترسي آزاد به پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان و مسائل پيشرو، نقش ايرانداک در مديريت پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان در ايران، دسترسي به داده‌هاي پژوهشي در ايران، دسترسي آزاد، داده‌هاي آزاد و علم آزاد، محورهاي موضوعي اين نشست است.
دبير اين نشست بهروز رسولي دانشجوي دکتري علم اطلاعات و دانش‌شناسي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و اعضاي نشست عمار جلالي‌منش و فرهاد شيراني از اعضاي هيئت‌علمي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران هستند.
دراين نشست رسول جعفريان رئيس کتابخانه مرکزي دانشگاه تهران، پيام کبيري رئيس مرکز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت، محمدرضا اردکاني مديرکل امور پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي و اسماعيل وزيري عضو هيئت‌ علمي دانشگاه زابل حضور دارند.
دسترسي آزاد، داده‌هاي آزاد و علم آزاد از کليدي‌ترين مفاهيمي هستند که در يکي دو دهه گذشته طرح شده‌اند و مسائل و راهکارهاي آنها نيز بررسي شده‌اند.
اين مفاهيم همه براي آسان‌سازي مديريت اطلاعات و دسترسي به اطلاعات در دنياي شبکه‌اي امروز به وجود آمده‌اند.
هدف از اين نشست، به چالش کشيدن چنين موضوع‌هايي در زيست‌بوم علم و پژوهش ايران است. از کليدي‌ترين موضوع‌هايي که در زمينه مديريت اطلاعات پژوهشي وجود دارد، سامان دادن گردآوري و دسترسي به پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويي کشور است.
اين کنگره با 21 نشست به‌طور هم‌زمان در چهار تالار طي دو روز 26 و 27 آبان در مجموعه همايش‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران توسط انجمن کتابداري و اطلاع‌رساني ايران و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و سازمان اسناد و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکردهای شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاوردهای آن در زمینه های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشورهای مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه های مختلف شناختی نیز دایر می‌شود.

کد خبر 6087626 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری