Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@03:10:56 GMT

خدمتی بی مزد و منت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۱۳۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،گروه های بسیج سازندگی ازدانشجویان دانش آموزان، بسیج محلات،در گروه های پزشکی، عمران، فرهنگی، دامپزشکی همواره با عزمی راسخ و جهادی و با خلوص نیت، تنها با هدف خدمت به مردم و البته خودسازی پا به عرصه کار و تلاش در دل کوه‌های خشک و بی‌علف، روستاهای دورافتاده و محروم نهاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمودن جاده های خاکی گاهی از میان کوههای سنگی،گاهی از وسط دره و در میان کوه‌هایی که گرمای شدید خورشید درتابستان نقره داغشان کرده است گاهی در زمستان از وسط رودخانه و گاهی پیومدن مسافت های طولانی با پای پیاده که هدف به خدمت و خلوص نیت سختی آن را آسان میکند.

 دیار22 ساله یکی از جهادگرانی است که داوطلبانه راهی روستای ماژگه در 75 کیلومتری مهاباد شده است این دانشجوی رشته معماری می گوید:درمناطق محروم پول و مادیات مهم نیست بلکه عشق به خدمت و هموطن است که ما را به اینجا می کشاند.

محمد هم یکی دیگر از اعضای این گروه هفت نفره است این جهادگر که قهرمان ورزشی در رشته دومیدانی است هم به ما گفت: هر جا و هر نقطه ای از کشورمان اگر یک هموطن به نیرو و توان جوانی من نیاز داشته باشد حاضرم عاشقانه برای محرومیت زدایی خدمت کنم.

با کوچکترین عضو این گروه هم چند دقیقه ای هم صحبت شدیم یاسر14 ساله هم که سخت مشغول کارکردن بود نفس نفس زنان بدون اینکه سوالی ازش بپرسیم گفت: شادی و خوشحالی اهالی روستا خستگی را از تن ما بیرون کرده و ما هم خوشحالیم که اینجا هستیم و می توانیم خدمت کنیم. 

 جهاد گران جوانی که در کنار خدمت در عرصه های عمرانی قدم در مسیر فرهنگی هم می گذارند و  دانش آموزان روستاها را هم فراموش نکرده اند و به بهانه های مختلف با دادن هدیه هایی از جنس دلگرمی و امید شادی را بین والدین و دانش آموزان به شیوه های مختلف تقسیم می کنند.

در اتوبان سازندگی بسیج این بار سری به جاده ی تعبیر رویای اشتغال و تولید در روستاها زدیم نخستین طرح،طرح پرورش ماهی در روستای بنگوین در 65 کیلومتری مهاباد بود طرحی که آقای احمدی می گوید: سال ها انتظار آن راکشیده و حالا با وامی که از بسیج سازندگی گرفته توانسته آن را راه اندازی کند و اکنون حوضچه های پر از ماهی که زمانی برایش رویایی بود تبدیل به واقعیت شده است تا تولید سالانه  بیش از 30 تن ماهی قزل آلا را با کمک سه نفر دیگر از اهالی روستا محقق کند.

 کاک رسول هم که تا قبل از افتتاح این پرورش ماهی  فصلی کار می کرد می گوید:حالا چهار فصل می تواند شاغل باشد.

خلیلی دهیار روستای بنگوین میگوید:اجرای پروژه های محرومیت زدایی علاوه بر سازندگی و رونق روستاها، در ایجاد شور و نشاط و ماندگاری روستاییان در موطن خود نقش موثری دارد.

کمی آن طرف تر از روستای بنگوین میهمان روستای عبدالله کرده شدیم تا سری بزنیم به جایی که تا دیروز زمینی بایر بیش نبود  وحالا با تخصص و حمایت به گلستانی زیبا تبدیل شده که سالانه حدود 100 هزار گل گلدانی درآن تولید و روانه بازار می شود.

خانم عزیزی مدیر گلخانه که تولید کننده نمونه ملی در بخش تولید انواع گل گلخانه ای  است می گوید: بخشی از سرمایه گلخانه را از طریق حمایت های بسیج سازندگی جذب کرده و حالا بیش از 50 نوع گل را با اشتغالزایی و کار چهار نفر تولید می کند.

این بانوی کار آفرین همچنین از برنامه ی گلخانه برای صادرات هم برایمان گفت که قراراست به چند کشور همجوار صادر شود و اینکه با توجه به نیاز داخلی قسمتی از تولید گلخانه را به سبزیجات اختصاص دهد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه مهاباد در خصوص این طرحها که در مسیر اقتصاد مقاومتی در روستاهای دورافتاده اجرا می شودگفت:امسال یک میلیارد ریال برای اجرای شش طرح در مهاباد اختصاص داده شده است..

وی با تأکید بر اجرای طرحهای عمرانی و اشتغالزایی در این شهرستان گفت:پارسال هم 29 طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه های پرورش گاو شیری، قالی بافی، محصولات گلخانه ای، گلیم بافی، خیاطی، پرورش زنبور عسل، پرورش بوقلمون و پرورش ماهی با اعتبار سه میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی در مهاباد اجرا شد.

 تقی زاده اضافه میکند:توسعه مناطق و ایجاد زیرساخت های توسعه ای روستاها در این نوع مناطق و خدمات انجام شده از صفر تا 100 تنها به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی هم با بیان اینکه امسال بیش از 700 طرح اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی این استان اجرا می شود، گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 140 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

سرهنگ شهروز حیدریان افزود: طرح های محرومیت زدایی از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سید الشهدای آذربایجان غربی تامین اعتبار می شود که این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر است

صدای اشتغال و تولید در روستاها در کنار کار کشاورزی و دامداری ضمن دلگرمی روستاییان به ماندن زمینه مناسبی را هم برای مهاجرت معکوس فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد جهادگران بسیجی خدمت داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری
  • نشست خبری مسوول سازمان بسیج سازندگی البرز
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان