Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:49:45 GMT

استانی شدن انتخابات حرکت به سمت تحزب گرایی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۸۱۵

استانی شدن انتخابات حرکت به سمت تحزب گرایی است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره طرح تک فوریتی استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: نگاه مثبتی به این طرح وجود دارد زیرا عاملی برای حرکت به سمت تحزب گرایی است.

به گزارش ایرنا، هادی بهادری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب نگاه کلان مردم و نمایندگان به مشکلات کشور می شود، بیان کرد: استفاده از تجربه های درست کشورهای توسعه یافته هیچ ایرادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، فضای قومی و قبیله ای جزئی در انتخابات را خنثی می کند و نمایندگان توانا و کارآمد راهی خانه ملت می شوند.
وی همچنین در رابطه با ایجاد جو روانی منفی از سوی دشمن در بازار ارز و سکه، گفت: آمریکا برنامه ریزی خاصی برای ملتهب کردن بازار ایران در 13 آبان ماه داشت که خوشبختانه با هوشیاری مسوولان و همدلی مردم نه تنها اثر گذار نبود بلکه ما شاهد کاهش چشمگیر نرخ دلار و سکه پس از 13 آبان نیز هستیم.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان قیمت واقعی دلار 80 هزار ریال است و روند کاهش آن ادامه دار خواهد بود.
بهادری با تاکید بر اینکه دولت نباید در حوزه دیپلماسی عمومی ضعیف عمل کند، اضافه کرد: حفظ پایگاه های اجتماعی بدون بهبود وضعیت اقتصادی مشکل است و تحقق آن می تواند مهمترین دستاورد برای دولت باشد.
وی اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاروزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه را نیز ضروری دانست و بیان کرد: در سفر هفته آینده رییس جمهوری به ارومیه، موضوع درخواست اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای مکانیزه کردن کشاورزی در ارومیه را مطرح خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی نیازمند دستور رهبری است و امیدواریم مساعدت های لازم انجام شود.
نماینده ارومیه در خانه ملت، درخواست مجوز برای تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا ارومیه، تسهیل اختصاص اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و حل مشکلات واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی را دیگر درخواست هایی عنوان کرد که در سفر رییس جمهوری به ارومیه مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیگیر رسیدن قطار به ارومیه بوده و بیش از 100 نامه نگاری در این راستا انجام داده است، افزود: قدردان دولت در تلاش برای به صدا درآمدن سوت قطار در ارومیه هستیم و مردم ارومیه همزمان با سفر ریاست جمهوری صدای این سوت را خواهند شنید.
بهادری با اعلام اینکه ریل گذاری از ارومیه به مرز سرو و تبریز را خواستار هستیم، اظهار داشت: تردد قطار به مرز سرو سبب اتصال ارومیه به دریای مدیترانه می شود که نقش بی نظیری در دور زدن تحریم ها می تواند ایفا کند.
وی در رابطه با عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: هرچند به عملکرد ستاد احیا نقد دارم ولی نباید فراموش کرد با اقدامات دولت روند خشک شدن دریاچه ارومیه متوقف شده و طی 6 سال گذشته تراز آن تثبیت شده است.
نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه احیا می شود، بیان کرد: طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه با سرعت در حال اجراست و تونل انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه بیش از 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از تونل انتقال آب از جنوب استان به آذربایجان غربی سالانه بیش از 600 میلیون متر معکب آب وارد نگین آبی آذربایجان می شود.
وی افزود: مناطق مرتبط با دریاچه ارومیه دارای 25 نماینده در مجلس شورای است که تسریع احیای دریاچه ارومیه هماهنگی آنان را می طلبد.
بهادری در رابطه با تخریب دولت توسط برخی جریان های سیاسی در موضوع احیای دریاچه ارومیه، گفت: این آقایان بفرمایند که خود چه اقدامی در احیای دریاچه ارومیه کرده اند!
وی در رابطه با نتیجه نگرفتن تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز بیان کرد: والیبال هویت تیم ارومیه است و باخت های پی در پی این تیم در بازی های لیگ برتر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر جدا شدن معاون اول رییس جمهوری از دولت نیز اظهار نظر کرد و گفت: این احتمال بعید به نظر می رسد زیرا جهانگیری فردی بسیار قوی است و جدایی احتمالی آن آسیب به دولت وارد می کند.
وی علی لاریجانی را فردی مدیر و توانا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: موفق بودن لاریجانی در مجلس به معنای توانایی او در اداره کشور و تایید آن برای نامزدی در انتخابات 1400 نیست.
وی همچنین با تاکید بر اینکه لاریجانی امروز با دورانی که در صدا و سیما بوده، متفاوت است، بیان کرد: لاریجانی یک اصولگراست ولی مسائل حزبی و سیاسی دلیلی بر انکار وی نباید باشد.
بهادری همچنین با بیان اینکه خود یکی از امضا کنندگان عدم بکارگیری بازنشستگان در امور اجرایی کشور بوده است، اضافه کرد: در یکی از وزارتخانه ها که از اعلام نام آن معذورم، بیش از 400 بازنشسته مشغول خدمت هستند.
به گزارش ایرنا، هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی است که در اجرای بسیاری از طرح ها با دولت همراه بوده است.
3072/3214

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • راند دوم
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد