Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌آهن کشور یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است گفت: این پروژه‌ها با کمک بخش خصوصی در کشور اجرا می‌شود. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در جیرفت با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از مواردی است که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هم مورد تاکید رئیس جمهور است اظهار داشت: توسعه شبکه راه‌آهن کشور یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حضور در جیرفت کلنگ قطعه اول خط ریل جیرفت-بم به زمین زده شد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزود: این پروژه بخشی از کریدر ترانزیتی است که شبکه راه آهن را به بندر جاسک متصل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه مردم جنوب کرمان از خط ریل برخوردار می‌شوند گفت: هدف از اجرای این پروژه استفاده از ظرفیت تولید منطقه است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم راه‌آهن را به نقاطی که مراکز تولید در کشور است متصل کنیم، حمل بار را از دوش جاده‌ها برداشته‌ایم افزود: در این صورت توانسته‌ایم از جاده‌ها به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

اسلامی گفت: این پروژه‌ها با کمک بخش خصوصی و با مجوزی که از مقام معظم رهبری گرفته شده انجام و پشتیبانی می‌شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری این پروژه‌ها را به اجرا در آوریم.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از فراهم شدن شرایط انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری خبر داد و گفت: این یک پروژه مهم ملی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، فرهاد حنیفی اظهار داشت: پروژه انتقال برق به جزیره قشم حدود 30 سال پیش اجرا شده و اکنون برای انتقال برق تولیدی در جزیره قشم به شبکه سراسری، نیاز به اجرای 6 فاز 3.5 کیلومتری سیم برق و تأسیسات و تجهیزات مرتبط با آن بود تا ارتباط قشم با سرزمین اصلی تقویت و در عین حال امکان انتقال برق از قشم به سرزمین اصلی نیز فراهم شود.

وی افزود: این پروژه خط گذر که برق مازاد قشم را به شبکه توزیع اصلی منتقل می‌کند پروژه‌ای ملی و بسیار مهم است.

این مقام مسوول بیان داشت: ویژگی مهم این پروژه در کنار پیچیدگی و تکنولوژی خاص و بالا، اجرای کامل آن توسط متخصصان داخلی است که تراز این دست کارها را در کشور ارتقا می‌دهد.

حنیفی از وزن بیش از 11 تُنی هر قرقره این سیم های انتقال برق خبر داد و گفت:‌ بکارگیری این سایز از قرقره آنهم در شرایط خاص تاکنون در کشور نمونه مشابهی نداشته که ساخت و نصب آن به طور کامل در کشور طراحی و اجرا شده است.

وی با اشاره به استحکام بالای این سیم و تاثیر آن در پایداری شبکه گفت: این سیم که 54 تن ظرفیت کششی آن است و در زمان اوج مصرف بار در تابستان، انرژی مازاد جزیره را به شبکه کشور منتقل می‌کند و ظرفیت این سیم 59 درصد بالاتر از شبکه قبلی است و پایداری شبکه را نیز بدنبال دارد.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است