Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:50:20 GMT

فرهنگ ایثار و شهادت راهکار حل مشکلات جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۷۹۷۴

فرهنگ ایثار و شهادت راهکار حل مشکلات جامعه است

قزوین – ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور باید راه شهدا را در پیش گرفته و فرهنگ ایثار و شهادت را میان مردم ترویج داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در نشست با قضات و کارمندان دستگاه قضایی در حسینیه امین الله دادگستری استان با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید قزوین، گفت: هرچقدر بتوانیم با برگزاری چنین رویداد فرهنگی و ارزشمندی یاد شهدا را زنده نگه داریم بدون شک به اهداف انقلاب اسلامی که همان آزادگی در جهان و مقابله با مستکبران است دست خواهیم یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: دشمنان همواره با توطئه ها و دسیسه های مختلف برای تضعیف انقلاب و نظام اقدام کرده اند اما هربار با مقاومت و استقامت مردم رو به رو شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کار قضایی را سخت و حساس برشمرد و افزود: امر قضا با جان، مال و ناموس مردم سر و کار دارد، به همین دلیل در روایات بسیاری به آن اشاره و سفارش شده است و باید مسئولان قضایی در حراست از آنها توجه و دقت لازم را داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق فرموده امام راحل دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه ستمدیدگان است، گفت: این دستگاه باید برای احقاق حق و اجرای عدالت تلاش کرده و اجازه ندهد عده ای زیاده طلب موجب تضییع حقوق فردی و اجتماعی دیگران شوند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: نقش قضات و تصمیم گیری های آنها در صلاح، هدایت و اعتلای جامعه بسیار اثرگذار است و دستگاه قضایی باید اصلاح جامعه را از اولویت های کاری خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه حفظ عزت و کرامت انسانی بر همه واجب است، گفت: حفظ کرامت انسان ها و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی نیز بسیار مهم است و باید در اولویت امور این دستگاه قرار گیرد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهدا فرهنگ ايثار و شهادت قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر