Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چغندرکاران شیروان علی رغم قرارداد و تعهد خود، برای تحویل محصول تولیدی به کارخانه قند این شهرستان تردید دارند.

محمدجواد تشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت محصول در بازار افزایش پیدا کرده و کشاورزان ترجیح می دهند محصول خود را به جای تحویل به کارخانه، با قیمت بالاتری در بازار بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کشاورزان باید به قرارداد با کارخانه پایبند باشند، گفت: شکر جزو محصولات راهبردی است که باید کشور در تامین آن به خودکفایی برسد و کشاورزان باید بر اساس تعهد خود در تحویل محصول خود، به کارخانه همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.
تشکری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند با عیار 16 درصد را سه هزار و 35 ریال عنوان کرد و افزود: کارخانه قند شیروان براساس شیوه نامه اقدام به خرید تضمینی محصول کشاورزان می کند که این قیمت در بازار نوسان دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال یکهزار و 200 میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران توسط کارخانه قند شیروان پرداخت شد و امسال هم تا پایان مهرماه کل مطالبات آنان به صورت 100 درصدی پرداخت شده است.
تشکری با بیان اینکه از مهرماه تا کنون 40 درصد مطالبات چغندرکاران این شهرستان که اقدام به تحویل محصول خود به کارخانه کرده اند، پرداخت شده، افزود: کارخانه قند در بازه زمانی 45 روزه باید به تعهدات خود عمل کند که تاکنون این امر صورت گرفته است.
وی ضمن تاکید بر اینکه کارخانه قند باید مطالبات چغندرکاران را به موقع پرداخت کند، گفت: قرار است مشوق هایی برای کشاورزان در نظر گرفته شود تا انگیزه آنان برای تحویل محصول به کارخانه بیشتر شود.
34 درصد از کشتزارهای چغندر قند خراسان شمالی مربوط به شیروان است.
کارخانه قند شیروان با ظرفیت اسمی مصرف روزانه چهار هزار تن چغندر قند، تنها 3 ماه از سال به فعالیت چغندری می پردازد.
امسال 2 هزار و 200 هکتار چغندر قند بهاره در خراسان شمالی کشت شد که پیش بینی می شود از این سطح 85 هزار تن محصول تولید شود.
7186/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چغندرقند كارخانه قند شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه