Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: مرحله اول دفع آب های سطحی شهر (آبگرفتی ها ناشی از باران) که فقط 40 درصد سطح 11 هزار هکتاری مساحت شهر کرمانشاه را در بر می‌گیرد 160 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر رحیمی روز پنجشنبه در نشست خبری که در معاونت خدمات شهری شهرداری برگزار شد، با اشاره به کاهش منابع درآمدی شهرداری در چند سال اخیر، تامین این اعتبار را برای شهرداری غیرممکن دانست و افزود باید دستگاه های بالادستی کشوری و استانی در تامین این مبلغ به شهرداری کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه 80 نقطه شهری حاد آب گرفتگی در شهر کرمانشاه وجود دارد، بیان داشت، شهرداری تاکنون 140 نقطه آب گرفتگی را رفع مشکل کرده است.
رحیمی به طراحی بسیار ضعیف مهندسی شهری شهرک های شهر کرمانشاه در گذشته اشاره کرد و گفت: برای رفع اساسی آبگرفتی باید لوله گذاری های بزرگ کار گذاشته شود که نیاز به اعتبار زیادی دارد و از عهده شهرداری خارج است ، باید وزارت نیرو و استانداری مشارکت گسترده ای در این خصوص داشته باشند.
او با بیان اینکه طرح مطالعاتی مرحله دوم دفع آب گرفتگی سال آینده تمام می شود، بیان داشت :رفع این مشکل کاری است بلندمدت و منوط به تامین تجهیزات و اعتبارات است.

** زباله گردی و تکدی گری 2 معضل بزرگ شهر کرمانشاه است
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه زباله گری و تکدی گری را 2 معضل شایع و گسترش یافته شهر کرمانشاه دانست و گفت: در شهر کرمانشاه تکدی گری و زباله گری رواج فراوانی یافته که چهره شهر را بسیار زشت کرده است
رحیمی برخورد جدی با این 2 پدیده اجتماعی را بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: ریشه هر 2 معضل در خانواده های معتاد متجاهر است که یا خود زباله گردی می کنند و یا فرزندان خود را به افراد سود جو کرایه می دهند تا تکدی‌ گری کنند.
او خواستار عزم جدی مسئولان برای جمع آوری کودکان خیابانی شد و اضافه کرد؛ اردوگاه چشمه سفید شهر کرمانشاه دیگر ظرفیت ندارد باید برای جمع آوری معتادان متجاهر و کودکان خیابانی فکر اساسی کرد نه زمانی آنها را جمع آوری و بعد رها کنیم.

** روزانه 600 تن زباله از سطح شهر کرمانشاه جمع آوری می شود
رحیمی همچنین از جمع آوری سنتی و ماشینی 600 تن زباله در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: شهرداری کرمانشاه برای این حجم زباله 20 خودرو جمع آوری و پنج هزار مخزن آشغال در اختیار دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در بحث جمع آوری زباله و زیباسازی شهر خلا فراوان فرهنگی در سطح شهر داریم.
وی اضافه کرد: با وجودی که سه ماه است با کمک شرکت آب و فاضلاب شهری کانال ها و رودخانه های سطح شهر را پاکسازی از زباله کردیم ولی شهروندان دوباره زباله ها را در کانال های سطح سطح شهر و روخانه ها می ریزند.
وی همچنین گفت: روزانه 40 میلیون تومان از زباله های شهرداری، کابل های برق، نیمکت های بوستان ها و وسایل آن ها توسط زباله گردها و سارقان دزدیده می شود.
رحیمی در پایان به ارائه خدمات گسترده شهرداری به زوار اربعین حسینی در سطح استان مانند، جمع آوری زباله زباله از کنگاور تا مهران، فراهم کردن زیرساخت موکب ها، در اختیار قراردادن ماشین های آتش نشانی، ماشین تعمیر خودرو، آب رسانی سیار و احداث 60 چشمه سیروس بهداشتی و غیره پرداخت.
شهر کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده است.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دفع آبهاي سطحي شهرداري كرمانشاه امير رحيمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک اعضای هیات دولت و استانداران گفت : مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد، برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

وی اظهار کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان‌ها شود.

 صحرایی گفت: یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه تمام است.

وی با اشاره به برخی اقدامات نیمه تمام در استان، گفت: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالیکه بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند و اکنون ترمیم تخریب‌های ناشی از زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغالزای استان را راه آهن کرمانشاه - خسروی نام برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند