Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام علی (ع) می‌فرمایند: هر که یقین کند که از دوستان جدا خواهد شد و در دل خاک خواهد خفت و حساب و کتابی در پیش رو دارد و آنچه بر جای می‏ نهد به کارش نخواهد آمد و به آنچه پیش فرستاده نیازمند است، سزاوار است که رشته آرزو را کوتاه و دامنه عمل را دراز گرداند.به گزارش بلاغ، امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام طی حدیثی درباره سخن راه کوتاه کردن آرزوها فرموده‌اند:

مَنْ أیْقَنَ أنّهُ یُفارِقُ الأحبابَ، ویَسکُنُ التُّرابَ، ویُواجِهُ الحِسابَ، ویَسْتَغْنِی عَمّا خَلَّفَ، ویَفْتَقِرُ إلی ما قَدَّمَ، کانَ حَرِیّا بِقِصَرِ الأملِ وطُولِ العَملِ؛

هر که یقین کند که از دوستان جدا خواهد شد و در دل خاک خواهد خفت و حساب و کتابی در پیش رو دارد و آنچه بر جای می‌ نهد به کارش نخواهد آمد و به آنچه پیش فرستاده نیازمند است، سزاوار است که رشته آرزو را کوتاه و دامنه عمل را دراز گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: بحار الأنوار، جلد۳۱

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است

به گزاری خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهاجم اسرائیل به رفح را گسترش دامنه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه توصیف کرد.

این نهاد اسلامی در ادامه افزود که تهاجم ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح، نقض آشکار تصمیمات و رویه‌های مصوب در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

پیش از این مصر، برزیل، ونزوئلا و سازمان همکاری اسلامی نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را محکوم کردند.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح، دیروز دوشنبه هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه از پیوستن آنکارا به شکایت «نسل کشی در غزه» آفریقای جنوبی براساس بندهای ۶۲ و ۶۳ خبر داد.

برهمین اساس برخی منابع عبری از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتصی هلوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. به دنبال انتشار این خبر دستگاه وزارت خارجه و لابی‌های اسرائیل در واشنگتن با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال جلوگیری از صدور این حکم هستند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت با انتشار گزارشی اختصاص مدعی شد که کریم خان مسئول اصلی رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در نامه‌ای از سوی ۱۲ نماینده مجلس آمریکا تهدید شده است. در متن این نامه آمده است که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام به صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو کند، آنگاه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های سختی علیه کریم خان وضع خواهد کرد.

کد خبر 6099643

دیگر خبرها

  • ۵۰ گنبدی به منطقه عملیاتی یادمان بازی دراز اعزام می شوند
  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • دو توصیه کوتاه از امام صادق علیه‌السلام