Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: یک فروند یدک کش با ملیت ایرانی که از سکوی پاسارگاد ۱۰۰ به مقصد جزیره کیش در حرکت بود، در فاصله ۳۰ مایلی عسلویه به علت از کار افتادن موتور از کنترل خارج شده و از ادامه مسیر بازماند.

وی بیان کرد: این شناور حوالی ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه امروز درخواست کمک کرد و شناور ناجی ۱۸ و یدک کش فتح المبین پس از اعزام به موقعیت، موفق شدند در ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه سرنشینان شناور یاد شده را نجات دهند و شناور را به عسلویه منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه نامساعد اعلام شده بود، ادامه داد: شناور ناجی۱۸، افراد نجات یافته را حوالی ساعت ۱۹ امروز در بندر عسلویه به ساحل رساند.

ارجمندزاده تصریح کرد: حال نجات یافتگان رضایت بخش گزارش شده است.

وی به فرماندهان و خدمه شناور‌ها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی بررسی کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

انتهای پیام/ک

سرنشینان یک شناور در آب‌های عسلویه نجات یافتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نجات شناور شرایط نامساعد جوی عسلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

ایتنا - نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.
وقت آن است که تکانی به خود بدهید- احتمالا خیلی بیشتر از پیش. 

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.

محققان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار دو هزار نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند، تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.  

زمان‌بندی و تفکیک ایدئال تقریبا این بود: هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، پریدن و رقص ایروبیک، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

 

گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند. 

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

محققان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • بارش شهابی ղ-Lyrid 2024 را از دست ندهید
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • عملیات نجات سرنشینان پراید نگون‌بخت در سیل وحشتناک | فیلم
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ