Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیستمین نشست وزیران مجتمع کشورهای صادرکننده گاز، چهارشنبه ۲۳ آبان ‌مقارن با دهمین سالروز تاسیس این نهاد در پایتخت ترینیداد و توباگو، به ریاست فرانکلین خان، وزیر انرژی این کشور برگزار شد.در بیستمین نشست این مجمع که با حضور گسترده اعضا همراه بود، نمایندگانی از کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی و ونزوئلا حضور داشتند که رکن الدین جوادی نیز به نمایندگی از بیژن زنگنه در این نشست، حاضر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این نشست بار دیگر نقش مهم گاز طبیعی در رفاه بشر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را یادآور شدند. آنان همچنین بر لزوم همکاری‌های نزدیک برای توسعه بیشتر منابع گازی و بازارهای این سوخت پاک با هدف بهره‌مندی ملت‌های جهان تاکید کردند.

 

این دوره از نشست وزیران همچنین میزبان جمهوری آنگولا به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود.

در این نشست چشم‌انداز بازارهای گاز جهان GECF  برای سال ۲۰۱۸ میلادی (GECF ۲۰۱۸ Global Gas Outlook) به بحث گذاشته شد و پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر ارائه خلاصه‌ای از یافته‌هایش به عموم، در هفتم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی در وین مورد تایید قرار گرفت.

 

در نشست بیستم وزرا، درباره بولتن آماری سالانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای سال ۲۰۱۸ و گزارش کوتاه‌مدت GECF از بازار بحث و از دبیرخانه برای تلا‌ش‌های مداوم و سازنده‌اش قدردانی شد.

همچنین پیشنهاد هیئت مدیره موسسه تحقیقات گاز جی‌یی‌سی‌اف (GRI) را برای در نظر گرفتن و اعمال اقدام‌های لازم به‌منظور بهبود کارایی این نهاد را تایید کرد.

درباره تصمیم اعلام شده در بیانیه نشست سانتاکروز دلا سیرا سال ۲۰۱۷ در بولیوی، که میزبانی پنجمین نشست سران کشورها و دولت‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز را به مالابو، جمهوری گینه استوایی، واگذار کرد؛ نشست وزیران مقدمات انجام شده از سوی گینه استوایی را تایید کرد.

 

بودجه سال ۲۰۱۹ دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز تایید شد و بیستمین نشست وزیران، مانوئل کودو، وزیر نفت ونزوئلا، را به عنوان رئیس نشست وزیران سال ۲۰۱۹ برگزید، همچنین لوئیس آلبرتو سانچز فرناندز، وزیر منابع هیدروکربنی بولیوی به عنوان نایب رئیس مجمع سال آینده میلادی انتخاب شد.

 

بر این اساس، بیست و یکمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، در کاراکاس ونزوئلا برگزار می‌شود.

در پایان این نشست، از مقام‌ها، دولت و مردم ترینیداد و توباگو برای سازماندهی مطلوب نشست و مهمان‌نوازی آن‌ها قدردانی شد. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، ویدئویی از حرکات منحصر به فرد و عجیب بنیامین بهادری را هنگام اجرای یکی از ترانه‌هایش منتشر کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # موسیقی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»