Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز،  آیت الله مکارم شیرازی شامگاه پنج شنبه در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: علامه طباطبایی فرزندی نداشت که چراغ منزلش را روشن کند اما خیرانی در این زمینه اقدام کرده و مرکزی به نام ایشان در زمینه قرآن احداث شد و سی و هفت سال پس از رحلت این عالم دینی مجلس باشکوهی این گونه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به ارزش و اهمیت تبلیغ در دین اسلام افزود: در قرآن مجید عنوان تبلیغ فراوان ذکر شده است ولی در بسیاری از موارد از لفظ بلاغ استفاده شده است، باید با استفاده از تبلیغ فضای جامعه را روشن کرد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه وظیفه همه طلاب و روحانیون ترویج معارف دینی است، ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) 25 سال در خانه بودند و اگر این مدت در صحنه حضور داشتند دریای عمیقی در اختیار بشریت بود و چه ظلمی بر امت اسلامی انجام شد که امام علی (ع) را خانه نشین کردند و خطبه‌ها و سخنان ایشان محدود شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: هنگامی که به زندگانی رسول خدا و اهل بیت (ع) توجه می‌شود مشاهده می‌کنیم که این بزرگان از هر فرصتی برای ترویج معارف دینی استفاده کردند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه مبلغان و طلاب و روحانیون در ترویج معارف الهی عنوان کرد: اهل بیت (ع) به ما نشان دادند که از هر فرصتی برای ترویج معارف دینی باید استفاده کرد.

مرجع تقلید شیعیان با قرائت خطبه 209 نهج البلاغه تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) به عیادت بیمار رفت و متوجه شد شخص بیمار دچار اشتباهی در زندگی است و باید آن را اصلاح کند و به وی گفت خانه ای به این بزرگی برای چه می‌خواهی در حالی که می‌تواند از این کوچک‌تر باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی (ع) خطاب به شخص بیمار تاکید کرد اگر از این خانه برای کمک به نیازمندان کمک کنی این خانه می‌تواند خانه آخرت باشد و این عیادت به درس زندگی برای شخص بیمار تبدیل شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: نباید تبلیع دین تنها به مساجد محدود شود بلکه باید از هر فرصت و زمینه ای برای تبلیغ دین استفاده کرد، فضای مجازی فرصت مناسب برای ترویج معارف دینی است و می‌توان از کتاب‌های درسی برای تبلیغ دین بین دانش آموزان استفاده کرد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: صداو سیما و رسانه‌ها و روزنامه‌ها و همچنین ورزشگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای ترویج دین است، ورزش باستانی در گذشته یک درس اخلاق بود و ورزشکاران در محل ورزش تربیت دینی انجام می دادند و پناهگاه مظلومان بود.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه ها افزود: یکی از روزنامه‌ها نوشته بود که حاضر هستیم انگ تحجر را به ما بزنند ولی زنان با این وضعیت به ورزشگاه نروند، صحنه‌ها و فیلم‌های حضور در ورزشگاه‌ها رسوایی به دنبال داشت و شما نمی‌توانید حضور زنان در وزشگاه را کنترل کنید باید ازفضاهای ورزشی فیلم‌ها و هرفرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور