Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@23:48:58 GMT

دلایل ناشناخته کبود شدن بدن

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۱۶۰۸

گاهی اوقات کبودی‌ها در شرایطی در نقاط مختلف پوست ظاهر می‌شوند که زمان وارد شدن ضربه به بدن یا سایر عوامل احتمالی بروز آنها مشخص نیستند. دلایل متعددی می‌توانند در بروز کبودی‌ها روی پوست نقش داشته باشند. در اغلب موارد تغییر رنگ پوست که از یک ضربه ناشی می‌شود و پارگی رگ‌های خونی را به همراه دارد، عامل کبودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ،با افزایش سن دو مشکل برای پوست بوجود می‌آید. اول لایه حفاظتی پوست چربی خود را از دست می‌دهد و دوم تولید پروتئین ساختاری کلاژن کاهش می‌یابد. به این ترتیب در نتیجه نازک شدن سطح پوست، احتمال بروز کبودی روی آن افزایش می‌یابد.

تماس بیش از حد با نور خورشید
قرار گرفتن طولانی‌مدت در زیر نور خورشید موجب نازک شدن پوست شده و کبود شدن آن سریع‌تر و بیشتر اتفاق می‌افتاد. اگرچه با بالا رفتن سن در هر حال میزان کلاژن کاهش می‌یابد اما هرچه تماس با نور خورشید در سنین جوانی بیشتر باشد آسیب به جا مانده از اشعه UV در سنین بالاتر نیز بیشتر می‌شود.

مصرف روزانه آسپرین
آسپرین و دیگر رقیق‌کننده‌های خون از فعالیت پلاکت‌ها که موجب لختگی خون می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. زمانی که خون رقیق‌تر شده و لختگی خون کمتری در رگ‌ها اتفاق می‌افتد حتی یک ضربه خفیف هم می‌تواند موجب کبودی شود.

نازکی طبیعی پوست
در صورتی که فرد پوستی نازک و روشن داشته باشد احتمال آنکه بر اثر ضربات جزئی دچار کبودی شود، بیشتر است.

ابتلا به بیماری‌ التهاب رگ
این گروه از بیماری‌ها موجب التهاب رگ‌های خونی شده و اغلب با بروز کبودی‌های قرمزرنگ که ناشی از ملتهب شدن رگ‌های خونی است شناخته می‌شوند. بیماری التهاب رگ عارضه‌ای خودایمنی یا نتیجه ابتلا به بیماری‌های مزمن طولانی‌مدت همچون هپاتیت است.

کمبود ویتامین
ویتامین C برای درمان جراحت‌ها و تولید کلاژن به عنوان یک عنصر ساختاری مهم در پوست، حائز اهمیت است. بدون وجود مقدار کافی ویتامین C در بدن، احتمال آنکه رگ‌های خونی دچار پارگی شوند، افزایش می‌یابد.

ابتلا به درماتوز پورپوریک
نوعی بیماری عروقی است که موجب نشت خون از مویرگ‌ها شده و باعث می‌شود هزاران کبودی کوچک روی پوست ظاهر شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • چه موادی علائم بیماری آسم را تشدید می‌کنند؟
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • هوش مصنوعی ناشناخته‌های کیهان را کشف می‌کند
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت