Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با اشاره به اينکه اين استان 31 درصد ذخيره طلاي کشور را دارد، گفت: با اين آمار آذربايجان غربي به عنوان قطب نخست طلاي ايران شناخته شده است.

جعفرصادق اسکندري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دو معدن طلا در آذربايجان غربي وجود دارد که 32 ميليون و 700 هزار تن ذخيره قطعي آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: واحد معدني طلاي زرشوران تکاب به عنوان بزرگترين معدن طلاي خاورميانه با ظرفيت توليد شش تن در سال و طلاي آق دره اين شهرستان فرصتي را ايجاد کرده است تا حلقه هاي نخست توليد اين محصول گرانبها در جنوب استان شکل گيرد.
وي با اشاره به ساير مواد معدني موجود در آذربايجان غربي، بيان کرد: مواد معدني غير فلزي از جمله سيليس با عيار 99 درصد، باريت با وزن مخصوص 4.26 گرم بر سانتيمتر مکعب، ميکا با درجه خلوص بالا و ورقه هاي بزرگ، دولوميت با عيار بالاي 22 درصد نيز جزو ديگر ذخاير معدني با ارزش در اين استان است.
وي با اشاره به اينکه 68 نوع ماده معدني در کشور شناسايي شده است، اضافه کرد: 51 نوع از اين تعداد در آذربايجان غربي وجود دارد که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع آن در مرحله بهره برداري است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي افزود: استاندار آذربايجان غربي توجه ويژه اي نسبت به توسعه بخش معدن دارد و 222 پروانه اکتشاف معادن از ابتداي سال جاري تاکنون در اين استان صادر شده است.
اسکندري ادامه داد: همچنين در اين مدت 465 فقره پروانه بهره برداري با ذخيره قطعي يک ميليارد 212 ميليون و 468 هزار تن و با اشتغال زايي براي پنج هزار و 183 نفر صادر شده است.
وي با اشاره به مجوزهاي برداشت نيز گفت: 68 فقره مجوز موقت برداشت از ذخاير شن و ماسه به ميزان يک ميليون و 69 هزار و 507 متر مکعب استخراج صادر شده است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از لحاظ تنوع و غناي مواد معدني، رتبه سوم کشوري را به خود اختصاص داده است؛ طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلي متال ها از باارزش ترين ذخاير معدني شناسايي شده در اين استان به شمار مي رود.
بر اساس اعلام کارشناسان 2 پهنه معدني مستعد به مساحت هفت هزار و 200 کيلومترمربع در شمال و جنوب آذربايجان غربي وجود دارد.
محدوده هاي اين پهنه ها بر اساس ساختار زمين شناسي و امکان وجود کاني زايي از نوع فلزي و غيرفلزي شامل سنگ آهن، کروميت، مس، منگنز و طلا تعيين شده و تاکنون کاني زايي کروميت، مس و آهن در اين محدوده ها تشخيص داده شده است.
9918/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار حجت السلام و‌المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت توجه به احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: مردن این استان قبل انقلاب دز زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد آن در تقابل با ضد انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و وضعیت امروز برازنده آنها نیست 

وی افزود: احداث و‌مقاوم سازی خانه‌های روستایی باید در اولویت قرار بگیرد و در این بخش از توان خیرین بخش خصوصی هم استفاده شود 

امام جمعه ارومیه از ساخت خانه طلاب و روحانیون در روستا‌ها به عنوان یک نیاز نام برد و گفت: اگر خانه عالم ساخته شود مشکل استقرار روحانیون در روستا‌ها هم رفع خواهد شد

صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور هم در این دیدار از افزایش سهمیه استان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از ۱۷هزار ۵۰۰سال قبل به ۲۲ هزار ۵۰۰، افزایش سهمیه قیر برای بهسازی معابر روستایی، افزایش سهمیه واگذاری زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا ۳۰ هزار قطعه و پایان احداث و تعمیر بیش از ۲۳ هزار مسکن آسیب دیده زلزله‌های سال گذشته خوی خبر داد

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور