Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، مشهد بویژه حرم ملکوتی ثامن الائمه (ع) در عزای این امام همام رخت عزا بر تن کرده و در جای‌جای حرم مراسم عزاداری در حال برگزاری است.

آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) در سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان، مشهدالرضا (ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع) سیاه‌پوش و آکنده از حضور زائران بی‏شماری است که در مصیبت شهادت یازدهمین امام و پیشوای خود ماتم‏‌زده و سوگوار، شال عزا بسته‏ و برای تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی‏‌عصر (عج) هم‌نوا با این امام همام به محضر امام هشتم مشرف شده و در صحن و سرای رضوی در حال عزاداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به‌همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده که در صحن‌‏ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

همچنین ویژه برنامه‎ای به مناسب غروب شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در روز جمعه با حضور هیئت‎های مذهبی در شبستان مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده که از ساعت ۱۵ با قرائت قرآن آغاز خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.مدیحه و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع) از دیگر برنامه‌های غروب شهادت به‌شمار می‌رود. اجتماع هیئات مذهبی تا ۲۰ دقیقه قبل از اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دیشب نیز در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در رواق امام خمینی (ره) مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد در بیان فضایل و مناقب امام حسن عسکری (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند، پایان بخش این مراسم نیز قرائت دعای کمیل بود.

ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبان نیز که از کشور‌های مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند در رواق دارالرحمه و صحن غدیر برگزار شد.   انتهای پیام//ج.ر   مشهد سوگوار یازدهمین پیشوای شیعیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال سه هزار زائر به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند، گفت: کمیته اعزام نیز با محوریت سپاه، انجام فرآیندهای لازم از قبیل ثبت نام، ساماندهی کاروان‌ها و اعزام را برعهده دارد.

وی افزود: برای اعزام مطلوب زائران چندین کمیته همکاری می‌کنند و متولی کمیته مراسم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان است که این کمیته‌ها برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد را در شهرها و روستاها آغاز کرده است.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان گفت: فرمانداران نیز در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی و کمیته‌های زیر مجموعه را فعال کنند تا با همکاری مطلوب کمیته‌های زیر مجموعه خدمت رسانی مطلوبی به زائران ارائه شود.

بابایی با بیان اینکه مسؤولیت مراسم‌ها با شورای تبلیغات اسلامی است، افزود: برخی ادارات برنامه‌های برای این ایام دارند که ایجاد هماهنگی بین کمیته ستاد و رفع مشکلات احتمالی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیته‌ها در روند برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان زنجان عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در پوشش خبری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد ارتحال و قیام ۱۵ خرداد نقش محوری دارند.

کد خبر 6099668

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع) در لرستان
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس