Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست که «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در برهه‌های پایانی زندگی خود در آن قلم می‌زد، در سرمقاله‌ای ضمن انتقاد شدید از روایت اخیر ارائه شده از قتل خاشقچی توسط دادستانی کل عربستان سعودی، از کنگره آمریکا خواست تا زمان روشن شدن پرونده و مجازات عاملان قتل خاشقچی، فروش تسلیحات به ریاض را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واشنگتن‌پست با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت ترامپ قصد پذیرش روایت سعودی‌ها را دارد، به ذکر تناقضات این روایت با واقعیات موجود پرداخت. به نوشته این روزنامه، فایل صوتی از قتل خاشقچی که به سمع «جینا هاسپل»، رئیس سیا نیز رسیده نشان می‌دهد که خاشقچی بلافاصله پس از ورود به کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسیده حال آنکه سعودی‌ها ادعا می‌کنند پس از آغاز یک درگیری، سرتیم اعزامی به کنسول‌گری تصمیم به قتل او گرفته است.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر روایت سعودی‌ها می‌گوید که دستور این عملیات را [با هدف بازگرداندن خاشقچی به عربستان] «احمد العسیری»، معاون رئیس سازمان اطلاعات صادر کرده و سعود القحطانی هم به او مشورت می‌داده است. هر دوی این افراد نزدیک به محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی هستند. از نظر روایت سعودی هیچ کدام از این افراد در این قتل دست نداشته‌اند و گول تیم اعزامی را خورده‌اند که مدعی بودند خاشقچی زنده از کنسول‌گری خارج شده است. اما این فایل صوتی که نیویورک‌تایمز از آن گزارش تهیه کرده را توضیح نمی‌دهد که شخصی در آن گفته است به رئیست بگو که ماموریت انجام شد. به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که رئیس همان بن‌سلمان است.

واشنگتن‌پست با اشاره به اینکه تحریم‌های روز پنج‌شنبه آمریکا حتی العسیری را دربرنمی‌گیرد، به کنگره گفته است که تمام قراردادهای نظامی با سعودی‌ها را متوقف کند تا اینکه تحقیقاتی بین‌المللی در خصوص قتل صورت پذیرد.

این روزنامه در پایان افزوده: داستانی که سعودی‌ها سر هم کرده‌اند تنها نمونه‌ای دیگر از رفتار متکبرانه و بی‌ملاحظه محمد بن‌سلمان است. قاتلان واقعی خاشقچی باید شناسایی شده و مجازات شوند.
دادستانی عربستان سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که «بر اساس اطلاعات تیم مشترک تحقیقات سعودی-ترکی و تحقیقات دادستانی از بازداشت‌شدگان در پرونده (خاشقچی) که 21 نفر هستند، یازده نفر متهم شده و علیه‌شان کیفرخواست صادر شده و به دادگاه ارجاع داده شده‌اند و تحقیقات از سایر بازداشتی‌ها تا روشن شدن نقششان [در قتل] ادامه دارد...».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این بیانیه آمده است که دادستانی خواستار «قتل [اعدام] آمر و مجریان جنایت شده که تعدادشان پنج نفر است» و همچنین خواستار اجرای حکم شرعی در خصوص سایر افراد شده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن

رئیس رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود را با تحریم گردان «نیتسح یهودا» که به ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان متهم است، اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما با تحریم گردان نیتسح یهودا مخالف هستیم. این مسئله باید از طریق مذاکره میان تل‌آویو و واشنگتن حل شود.»

به نقل از رأی الیوم، وی افزود: «کمک‌های آمریکا به تل‌آویو نشان‌دهنده پایبندی واشنگتن به امنیت اسرائیل است.»

تصمیم آمریکا برای تحریم گردان «نیتسح یهودا» در ارتش رژیم صهیونیستی موجب خشم این رژیم شده است و مقامات آن این اقدام آمریکا را «تجاوز از خطوط قرمز» می‌دانند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند این تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر توسط این گردان در کرانه باختری اعمال می‌شود.

پیشتر سایت «واللا» به نقل از سه منبع آمریکایی اعلام کرد قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودا» به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعمال کند. این نخستین باری است که دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک واحد نظامی صهیونیستی به دلیل فعالیت‌هایش در کرانه باختری اعمال می‌کند.

به گفته این منابع، تحریم‌های مذکور مانع انتقال کمک‌های نظامی آمریکا به گردان مذکور خواهد شد و سربازان و افسران آن از شرکت در رزمایش‌ها با ارتش آمریکا یا مشارکت در هرگونه فعالیتی که با حمایت مالی آمریکا باشد، منع خواهند شد.

گردان «نیتسح یهودا» در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان واحد نظامی ویژه یهودیان «حریدی» تاسیس شد اما با کاهش فعالیت‌ این گروه از یهودیان، افراد دیگری جایگزین آنها شدند.

یک هیئت ویژه وزارت امور خارجه آمریکا ماه‌ها پیش، پس از بررسی اتهامات مربوط به نقض جدی حقوق بشر توصیه کرده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، چندین واحد نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی را از دریافت کمک‌های ایالات متحده محروم کند.

به گزارش وب‌سایت تحقیقی «پروپابلیکا» مستقر در نیویورک، حوادث مورد بررسی بیشتر در کرانه باختری و قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی به دست نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی در هفتم اکتبر رخ داده است.

آنها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس مرزی رژیم صهیونیستی است؛ حادثه‌ای که در آن یک گردان دهان یک مرد مسن فلسطینی آمریکایی را بستند، به او دستبند زدند و رهایش کردند تا جان بدهد. همچنین یک پرونده دیگر که مورد بررسی قرار گرفت، این بود که بازجوهای صهیونیست یک نوجوان فلسطینی را که متهم به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف شده بود، شکنجه کرده و مورد تجاوز قرار دادند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن