Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که تمام کسانی که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند را مورد پیگرد قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت، عربستان سعودی تمام کسانی را که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند مورد تعقیب قضایی قرار خواهد داد و هر گونه سیاسی کردن موضوع یا دخالت در امور داخلی عربستان را به شدت محکوم می‌کند و آن را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبیر در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض گفت: قتل خاشقجی یک جنایت و اشتباه بسیار بزرگ بود و هر کسی که در آن دخیل بوده محاکمه خواهد شد.

او با این ادعا که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این ماجرا هیچ نقشی نداشته گفت که تاکنون سه بار از ترکیه درخواست کرده‌اند که اطلاعات و ادله خود را درباره پرونده قتل خاشقجی ارائه دهد اما آنکارا از همکاری سر باز زده است.

وزیر خارجه عربستان گفت 18 نفر در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند، 6 مسئول برکنار شده‌اند و 11 نفر از آن‌ها از جمله 5 کسی که دادستان خواستار حکم اعدام آن برایشان شده، پرونده‌شان در حال پیگیری است. این مساله یک مساله قضایی است و جنایتکاران به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

الجبیر گفت که سیاسی کردن این موضوع باعث اختلاف در جهان اسلام می‌شود "در زمانی که عربستان در تلاش برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است."

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود