Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

چهارمین دوره از نمایشگاه گیاهان دارویی افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه گیاهان دارویی و جشنواره طب سنتی ایرانی از صبح 21 آبان‌ماه کار خود را در مصلی تهران آغاز کرد؛ این نمایشگاه با هدف ارتباط میان علم و صنعت به صورت ویژه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دست‌اندرکاران حوزه صنعت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاهان دارویی؛ فرصتی برای اشتغالزایی جوانان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاحیه چهارمین دوره نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مناسب در اقتصاد دانش بنیان گفت: باید از خام فروشی جلوگیری کنیم و فرهنگ متناسب با آن را در کشور ایجاد کنیم و آنچه در خام فروشی اهمیت دارد؛ جلوگیری از فروش آن و صادر کردن محصولات گیاهی و داروهای سنتی است.

صادرات ۵۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش بنیان

محمد حسین عصاره دبیر چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی در نشست خبری این جشنواره درباره صادرات گیاهان دارویی گفت: صادرات اولیه محصولات گیاهان دارویی به ۴۵ میلیارد دلار رسیده و همچنین میزان صادرات محصولات دانش بنیان ۵۲۰ میلیون دلار است؛ نمایشگاه گیاهان دارویی با هدف رشد اقتصادی و آشنا کردن فناوران و مسئولان با یکدیگر نمایشگاه ویژه ای در دل جشنواره اصلی برگزار می‌شود و در این نمایشگاه ۴۷ موضوع وجود دارد و آنها ذیل صنایع عطر، غذا و به طور کلی کشت و گیاهان ‌وجود دارد و تنها برای بازدید مسئولان است.

رونمایی از اولین شتاب دهنده تخصصی گیاهان دارویی

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی با اشاره به برنامه امسال جشنواره گیاهان دارویی اظهار کرد: امسال نقش شتاب دهنده ها و نهادهای ارزش ساز پر رنگ است و به دنبال اشتغال‌زایی برای شرکت ها هستیم و اولین شتاب دهنده تخصصی گیاهان دارویی در حاشیه جشنواره گیاهان دارویی رونمایی می‌شود.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی ابلاغ شد

محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: اطلاعات 2333 شرکت دانش‌بنیان که تا پایان سال 1396 در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

اجرای طرح توانمندسازی شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به طرح توانمندسازی شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان( صدف) بیان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی و کمک به دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار مرتبط و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به همت شبکه نوآوری تهران معاونت علمی و با مشارکت دانشگاه‌های برتر کشور، آذرماه سال جاری برگزار می شود.

تاسیس بیش از ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شرکت‌های دانش بنیان گفت: تاکنون بیش از ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده است و بسیاری از آن‌ها در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکل شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تمام شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکل خود باید به سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدایت شوند تا این نهاد مشکل و چالش آن‌ها را برطرف کند.

شرکت‌های دانش بنیان نيمه دوم آذر ماه به آفریقا می‌روند

علی مرتضی‌ بیرنگ‌ رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  قائم مقام معاون علمی در امور بین الملل در  گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه‌های توسعه کسب و کار حوزه بین‌الملل در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نیمه دوم آذر ماه معاون علمی و فناوری به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در اجلاس سالانه علم و فناوری و به عنوان مهمان ویژه به کشور آفریقا می‌روند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با هدف حمایت‌ از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناور و رفع نیازهای صنایع مرتبط با معدن، رویدادهای به‌هم‌رسانی نیازهای فناورانه و نوآورانه معدنی را  برگزار می‌کند.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از فرصت لازم برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌هایشان به بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی بهره‌مند می‌شوند.

در قالب این رویداد، شرکت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، ضمن بیان نیازها و اقلام اولویت‌دار، با ظرفیت‌ها و محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در رویداد، آشنا می‌شوند.

یکی از لازمه‌های اصلی برای ارائه دستاوردهای دانش‌بنیان، برخورداری از سطح فناوری بالاتر از میانگین و راهبردی بودن آن است. این محصول یا خدمت می‌بایست یکی از نیازهای حیاتی و اساسی صنعت را تامین کند به طوری که در کاهش وابستگی به واردات و توانمندسازی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

همچنین در این رویداد ضمن تشریح و تبیین نیاز، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربردهای محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها بیان می‌شود.

محصولات دانش‌بنیانی که این رویداد ارائه می‌شوند می‌بایست در تولید پایدار، ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها کمک به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی‌ها کمک کنند.

این فناوری‌ها در تولید انرژی‌های پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات، بهبود تعمیر و نگهداری، ارتقای افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نقش خود را به اثبات برسانند.

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و پیشرفته نظیر فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و هوشمندسازی، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های رویداد هم‌رسانی نیازهای فناورانه است.

در صورتی‌ که محصولی بومی‌سازی شده باشد، باید ضمن برخورداری از مزیت‌های تجاری و رقابتی از توانمندی رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه و قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی برخوردار باشد. ‌شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد از فرصت برابر و مشابه با سایر شرکت‌ها برای ارائه و معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه خود به صنایع بهره مند شوند و در مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است