Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت خارجه چين به آمريکا هشدار داد به يک‌جانبه‌گرايي و مداخله‌جويي در امور ديگر کشورها پايان دهد.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از ايرنا؛ «هوا چون اينگ» روز جمعه در پاسخ به انتقادهاي «مايک پنس» معاون رئيس جمهور آمريکا از چين که گفته بود پکن بايد رفتارش را تغيير دهد تا سران دو کشور بتوانند به توافق برسند، گفت، آمريکا هم بايد براساس منافع و احترام متقابل به حقوق چين احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئيس جمهور آمريکا در حاشيه اجلاس اتحاديه کشورهاي جنوب شرقي آسيا «آ. سه. آن» در سنگاپور بارها از چين انتقاد کرد و گفت شرط رسيدن به توافق، تغيير رفتارهاي سياسي، نظامي و اقتصادي چين است.
پيشتر «وانگ چيشان» معاون رئيس جمهوري چين اعلام کرد، آمريکا با استمرار تدابير يکجانبه، اقتصاد و تجارت را در سراسر جهان به مخاطره انداخته است.
طي ماه‌هاي اخير درپي بالا گرفتن جنگ تجاري بين آمريکا و چين و همچنين مساله تايوان، تنش‌ها بين دو کشور افزايش يافته است.
آمريکا تاکنون بر روي 250 ميليارد دلار از کالاهاي ساخت چين که به آن کشور وارد مي‌شود تعرفه‌هايي بين 10 تا 25 درصد وضع کرده و چين نيز متقابلا بر 110 ميليارد دلار از کالاهاي آمريکايي تعرفه بسته است.
ترامپ از زمان روي کار آمدنش همواره تجارت آزاد را عامل اصلي نابساماني اقتصاد آمريکا دانسته و تهديد کرده است موانعي بر سر راه آن ايجاد مي‌کند. درحالي که از ديدگاه سران کشورهاي بزرگ جهان به ويژه اقتصادهاي نوظهور مانند چين و کشورهاي صادرات محور مانند آلمان و نيز صندوق بين المللي پول، اتخاذ سياست حمايت‌گرايي و مخالفت با آزادي تجارت، نه تنها تاثيرات مخربي بر اقتصاد جهاني مي‌گذارند، بلکه در توسعه اقتصادي کشورهايي که چنين سياستي را در پيش گيرند آثار منفي خواهد گذاشت. 139/120
کليدواژه امريکا چين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است