Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سالانه‌ مراکز مطالعات و دفاتر توسعه‌ی آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی کشور گفت: مراکز مدیریت توسعه‌ آموزشی دانشگاه‌ها از آن به عنوان مغز متفکر آموزش پزشکی نقش مهمی دارند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سالانه‌ مراکز مطالعات و دفاتر توسعه‌ی آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی کشور گفت: مراکز مدیریت توسعه‌ آموزشی دانشگاه‌ها از آن به عنوان مغز متفکر آموزش پزشکی نقش مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقر لاریجانی تصریح کرد:مراکز EDC و EDU را پیش راه توسعه‌ی دانشگاه‌ها از نظر تکنیکی دانست و از مسئولین مربوطه در دانشگاه‌ها خواست از نظرات اساتید و دانشجویان علاقه‌مند استفاده نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: ما در حال حاضر ۶۵ دانشکده و دانشگاه فعال در حوزه‌ی پزشکی داریم که ۲۵۰ هزار دانشجو و ۱۹ هزار عضو هیئت علمی در آن مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیت بالایی است که نباید از تلاش برای ارتقاء آن غافل بمانیم.

وی خاطر نشان کرد این ظرفیت و پتانسیل آموزشی که در همه‌ی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشجو داریم و می‌توانیم نیاز‌های کشور را مرتفع کنیم، مفهومش این است که به همت شما می‌شود در زمینه‌های مختلف تحول در آموزش علوم پزشکی را رقم زد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اظهار خرسندی از رتبه‌ی ۱۷ کشور در تولیدات علمی حوزه‌پزشکی در دنیا افزود در سال ۲۰۱۷ در شاخص‌های نوآوری رتبه‌ی ۷۵ را در دنیا کسب کردیم و اگرچه نسبت به ۲ سال قبل ۳۱ رتبه ترقی داشته‌ایم، اما با یک نگاه استراتژیک آینده‌نگارانه و مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آمایش سرزمینی به تصویب رسانده است، ساختار آموزش عالی کشور در حال شکل‌گیری بهتری است و توسعه در دانشگاه‌ها هدفمند شده است که منجر خواهد شد به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.


وی تاکید کرد هیچ حوزه‌ای در آموزش، نتوانسته است آمایش را مثل حوزه‌ی آموزش پزشکی مستقر نماید و ما در تلاش هستیم تا بسیاری از فعالیت‌ها از قبیل: آیین‌نامه‌های آموزشی تشکیل گروه‌های آموزشی و ... را به تدریج با آمایش مناطق تطبیق دهیم.

لاریجانی ضمن مهم شمردن ماموریت محور بودن دانشگاه‌ها از آن به عنوان وسیله‌ای برای تدوین نقشه‌ی علمی کشور یاد کرد و گفت: در نقشه‌ی علمی کشور کلیه اولویت‌های حوزه‌ی سلامت به گونه‌ای به عنوان ماموریت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سپرده شده است.

وی یادآور شد بحث برآورد نیروی انسانی برای ۵ سال آینده در رشته‌های بالینی انجام و به تصویب شورای گسترش رسیده است و بر اساس آن همه‌ی مناطق آمایشی باید تلاش نمایند حدود ۷۰ درصد نیرو‌های تخصصی‌شان را از منطقه‌ی خود انتخاب کنند.

باقر لاریجانی با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی مرکز سنجش در اکثر مناطق آمایشی، آزمون‌های الکترونیک را عامل صرفه‌جویی، آسایش، دقت و ارتقاء امتحانات داخلی نامید و ابراز امیدواری کرد امتحانات تخصصی سال جاری نیز به صورت الکترونیک برگزار شود. وی همچنین از توسعه‌ی دانشگاه مجازی علوم‌پزشکی به عنوان تضمین‌کننده‌ی ارتقاء کیفیت آموزش در بسیاری از مناطق یاد کرد و افزود آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها خیلی می‌توانند راه‌گشا باشند.

لاریجانی با اشاره به فعالیت‌های مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی، به مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه‌ی آموزش دانشگاه‌ها توصیه کرد تا بسته‌های تحول در آموزش را با توجه به شرایط دانشگاه مقصد ترجمه نمایند و تحقیقات مرتبط با آموزش پزشکی را گسترش بدهند و از امکانات مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی (نصر) که رسالتش حمایت از تحولات آموزش پزشکی است نهایت استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لاریجانی وزرات بهداشت آموزشگاه آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد