Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سرمای هوا موجب شده که میزان استقبال برای اهدای خون کم شود؛ در حال حاضر روزانه در تهران بین 600 تا 700 واحد خون اهدا می شود در حالی که پیش از این روزانه بین حدود هزار تا هزار و 200 واحد خون در این استان اهدا می شد.

مرتضی طباطبایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در حال حاضر میزان خونی که توسط اهداکنندگان به صورت داوطلبانه اهدا می شود، در حد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تهران است و میزان ذخیره خون در استان تهران نیز هفت روز است و در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: با این حال نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و بیماران نیازمند به خون همیشه نیازمند اهدا هستند و چه بهتر که اهداکنندگان نوع دوست همیشه به فکر اهدای خون باشند و همه گروه های خونی به خصوص گروه های منفی، خون، پلاکت و پلاسمای بیشتری در فصل سرما اهدا کنند.

* حداقل و حداکثر سن قابل قبول برای اهدای خون 18 و 60 سال تمام است
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال و حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است و برای دفعات بعدی اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل 2بار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است.
وی در خصوص ضرورت اهدای خون تصریح کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند؛ به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.
طباطبایی اعلام کرد: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.
وی گفت: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارس که به زردی دچار می شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند، از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی به شمار می روند.
مدیرکل انتقال خون اضافه کرد: بسیاری از بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خونی دریافت کنند.
در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن انجام می شود. شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای هزار نفر جمعیت است که شاخص خوبی محسوب می شود.
اجتمام*2181*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت اهداي خون طباطبايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته