Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز از آغاز کار بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: آثار معرفی شده به مرحله نهایی این جشنواره ۲۶ آبان ماه جاری اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، دکتر قطب الدین صادقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پایان یافتن مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه این جشنواره 69 اثر از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان، ایلام و تهران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تمامی متون رسیده به دبیرخانه جشنواره که دارای شرایط مندرج در این فراخوان بودند مسقیماً به مرحله بازبینی جشنواره راه یافتند.

 

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز از آغاز کار بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره از 22 آبان ماه خبر داد و گفت: بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره به مدت سه روز با حضور داوران بازبین انجام شد و آثار منتخب مرحله نهایی روز شنبه 26 آبان اعلام می شود.

 

صادقی با اشاره به اسامی داوران بخش بازبینی این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز عنوان کرد: حمیدرضا نعیمی، صابر دلبینا رفیق نصرتی، جعفر نورمحمدی و داریوش رفعتی کار بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را عهده دار بودند.

 

وی توجه به ادبیات و زبان کوردی بعنوان پشتوانه‌ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه، رسوم و آیین‌های سنتی در این مناطق، ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه‌های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم، بازآفرینی خلاقانه حماسه، آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش، توجه ویژه و کشف استعداد‌های جوان در عرصه‌های گوناگون نمایش و حمایت مستمر از این استعدادها، تلاش و حمایت برای به اجرای عمومی در آوردن تولیدات نمایشی در مناطق کوردنشین ایران اسلامی به زبان کوردی را از جمله اهداف و اولویت‌های این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز برشمرد.

 

صادقی در پایان یادآور شد: پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه‌ی شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنر‌های نمایشی کردستان به صورت غیر رقابتی از 7 تا 11 آذر ماه 97 در شهر سقز برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبریز ۲۰۱۸ هفته کتاب و کتابخوانی بیرجند اردبیل شیراز نهم ربیع الاول آمریکا تامین اجتماعی تصادفات جاده ای تئاتر کوردی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه