Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@07:03:54 GMT

احیای دریاچه ارومیه با شکست مواجه شده؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۰۱۴

احیای دریاچه ارومیه با شکست مواجه شده؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با کشاورزی سنتی موجود، دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سید هادی بهادری در نشست خبری با تاکید براینکه با کشاورزی سنتی حال حاضر دریاچه اورمیه احیاء نخواهد شد، افزود: ستاد احیای دریاچه اورمیه باید فعالیت‌های خود را افزایش دهند چرا که در ۶ سال گذشته تراز دریاچه تقریبا ثابت  مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات موجود استان تصریح کرد: کشاورزی کم بازده یکی از بزرگترین مشکلات استان آذربایجان غربی است؛ میراث فرهنگی، شهرسازی، حوزه فرهنگی، هویت، ترانزیت، هنر و ارتباطات سیاسی از جمله بخشهایی است که می‌توانند به اقتصاد استان کمک کنند.

این نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به سفر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به استان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌هایی که می‌توان از رئیس جمهور داشت شامل عبور از کشاورزی کم بازده، اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا اورمیه و توسعه شبکه ریلی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان است.

بهادری با اشاره به بازدیدهای مکرر در طی ۲ سال گذشته از پروژه راه‌آهن اورمیه_ مراغه خاطر نشان کرد: پیگیری ایجاد قطار سریع‌السیر ارومیه - تبریز از جمله اقدامات مهم طی دو سال اخیر بوده است. با تلاشهای انجام شده پتروشیمی اورمیه امروز به یکی از واحدهای فعال منطقه تبدیل شده  و فرودگاه اورمیه به خوبی توسعه یافته است.

استاندار آذربایجان غربی نیز از اختصاص ۲۴۵۰میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه‌ای در آذربایجان غربی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در چهارمین جلسه شورای اداری استان در سال جاری با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان غربی از اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات سفر قبلی خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه سال قبل ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که اختصاص بودجه پروژه های مصوب باقی مانده نیز تا پایان سال جاری به صورت کامل صورت خواهد گرفت.

وی افزود: 2450 میلیارد تومان طرح علاوه بر اعتبارات استانی و ملی در عرصه های مختلف برای توسعه استان در نظر گرفته شده است که با حضور رئیس جمهور در استان اعلام خواهد شد.

شهریاری با اشاره به بهبود شاخص های فضای کسب و کار آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری نقش اصلی مدیران در شرایط فعلی استان را حفظ اشتغال ایجاد شده موجود و اشتغالزایی مضاعف در راستای ظرفیت های استانی دانست و تصریح کرد: با وجود توفیقات حاصله در حوزه اشتغالزایی استان در برخی موارد از جمله واحدهای تولیدی نیز شاهد ریزش اشتغال بوده‌ایم که مدیران اجرایی استان باید با همت مضاعف مانع از ریزش اشتغال شده و نرخ بیکاری استان را بهبود بخشند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی استان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید با حذف بروکراسی های زایل و حمایت از تولید روند توسعه کمی و کیفی واحدهای تولیدی را تسهیل کنند.

استاندار آذربایجان غربی، عدم تخصیص کافی آب به حوزه صنعت آذربایجان غربی را یکی از مشکلات توسعه صنعت در استان برشمرد و افزود: با همکاری جهادکشاورزی و اداره منابع طبیعی استان می‌توان از محل صرفه جویی آب در بخش کشاورزی آب مورد نیاز صنعت استان را نیز تامین کرد.

وی، ناتوانی در باز پرداخت تسهیلات دریافتی و تامین سرمایه در گردش را از دیگر مشکلات صنایع استان خواند و افزود: باید ضمن جلوگیری از تملک اینگونه واحدها توسط بانک ها که صرفا مشکلات بانک‌ها را اضافه تر خواهد کرد باید بدون نگاه تبعیض امیز سرمایه در گردش این واحدها تامین شود تا از تعطیلی و ورشکستگی آنان جلوگیری شود.

شهریاری با انتقاد از عدم حمایت شایسته دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: باید از ظرفیت‌های جوانان و نخبگان در این حوزه که اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند نهایت استفاده را کرد و در همین راستا در نظر داریم در آینده نه چندان دور آذربایجان غربی را به عنوان هاب میکروالکترونیک کشور مطرح سازیم که اقدامات لازم برای جذب تسهیلات ۱۰میلیارد تومانی از محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز صورت گرفته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درياچه اروميه منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در بازدید از روند انتقال خط انتقال آب پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر با ظرفیت انتقال سالانه ۵۱ میلیون متر مکعب آب به این دریاچه امسال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه بود که به دلیل نبود اعتبار ، احداث آن متوقف شده و طرح راکد بود که با توجه ویژه دولت سیزدهم به اجرا و اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه و تامین اعتبار لازم ، این طرح به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد:  امروز ضمن بازدید از فعالیت تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، از ۱۱ کیلومتر مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز بطور کامل بازدید انجام دادیم و با توجه به انتقال آب در مسیر دوکیلومتری در بستر رودخانه مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای بهره برداری بیشتر از پساب تصفیه خانه و جلوگیری از هدررفت آب صورت می گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه
  • بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه
  • بررسی زیرساختهای جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • مشکل اصلی احیای دریاچه ارومیه نوع مدیریت منابع آب است
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری
  • در دولت قبل هیچکدام از پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه به نتیجه نرسید
  • اصلاح الگوی کشت و بهره مندی از سیستم‌های نوین آبیاری دو راهبرد اساسی در نجات دریاچه ارومیه
  • بسیج تمام امکانات برای احیای دریاچه ارومیه
  • مروری بر چند خبر آذربایجان غربی در اخبار ۶۰ ثانیه