Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@01:35:03 GMT

ترزا می: ماه مارس، اتحادیه اروپا را ترک می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۷۵۰

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا امروز جمعه  تاکید کرد که کشورش در زمان برنامه‌ریزی شده ‌از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و گفت که لندن ماه مارس آتی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیربریتانیا گفت: «ما در ماه  مارس از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» می همچنین گفت که در آینده روابط، پارلمان بریتانیا این قدرت را خواهد داشت تا درباره اینکه چه کسی وارد این کشور می‌شود، تصمیم‌گیری کند.

این موضع‌گیری می در حالی است که دیروز پنجشنبه، «دامینیک راب» وزیر برگزیت، «استر مک‌وِی» وزیر کار و امور بازنشستگی، «شِلیش وِرا» از اعضای دفتر ایرلند شمالی دولت بریتانیا، «سولا براوِرمِن» معاون وزیر برگزیت، «آن ماری ترولیان» مشاور وزارت آموزش بریتانیا و «رانیل جایاواردنا» از مشاوران وزارت دادگستری بریتانیا اعلام کردند در مخالفت با طرح لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

«میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت هم گفته است هر دو طرف (لندن و بروکسل) همچنان مسیری طولانی برای توافق برگزیت در پیش رو دارند. 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد تاسک، همتای لهستانی خود قول داد بخشی از نیروهای مسلح بریتانیا را به همراه یک هواپیمای یوروفایتر تایفون برای گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور به لهستان اعزام کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، سوناک در یک کنفرانس خبری مشترک با دودا ضمن اعلام پیوند بزرگ میان دو کشور بر اتحاد همیشگی لهستان و بریتانیا تاکید کرد و گفت: سال آینده، ما هواپیماهای جنگنده تایفون بریتانیا را مستقر خواهیم کرد تا نشان دهیم که امنیت را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم به گشت زنی در آسمان لهستان کمک کنیم. دفاع هوایی حیاتی است و بریتانیا می‌خواهد از لهستان در این زمینه حمایت کند و از نزدیک با شما همکاری کند.

سوناک گفت: ما همکاری خود را در همه قالب‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون در حریم هوایی لهستان گشت‌زنی خواهند کرد. ما همچنین ۱۶۰۰۰ سرباز را برای پشتیبانی اعزام خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که دو کشور در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.

سوناک خاطرنشان کرد که این ابتکار نشان دهنده جدیت رفتار بریتانیا با دفاع و امنیت لهستان است.

تاسک گفت که دو نخست‌وزیر می‌خواهند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد. وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دوره رقابت برای دفاع از اروپا به پایان برسد. اکنون ما به آمادگی و تعهد نیاز داریم. دستور کار لهستان و بریتانیا طولانی و گسترده است.

ریشی سوناک، اخیرا بسته کمکی ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی بریتانیا به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند