من سهیلا سی و هفت سال دارم
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۶۸۵۴
«شماره ۱۷ سهیلا» نام فیلمی ست که در شبکه خانگی توزیع شده و به موضوع ازدواج در میانسالی می پردازد،در این یادداشت به «سهیلا»ها اشاره می شود.
به گزارش قدس آنلاین، فیلم تمام می شود... ویدئو را باز و بسته می کنم و می نشینم روبروی تلویزیونِ خاموش... با سَری که پُر از درصد و عدد و رقم است... چند ثانیه فرصت می دهم به خودم تا غرق دور و نزدیک شوم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همانطور که سوژه محترم فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» را بسیار تحسین می کنم، نمی توانم براحتی از آمار جدا شوم. از آمار مجردان.
جوایز و بازی بدردبخور و تماشایی بانو « داوودنژاد » را می گذارم کناری و دودستی می چسبم به موضوع فیلمنامه... به دغدغه اجتماعی که تابحال از آن سراغی گرفته نشد... به ازدواج در میانسالی... به چهار و نیم میلیون جنس مونثی که تنهایند هنوز.
و بعد دختران مجرد آشنایی که با چهل سالگی فاصله چندانی ندارند توی سرم صف می بندند... و دستم می آید که کم سهیلا نمی شناسم در زندگی ام!
سهیلاهایی با نیازهای عاطفی - روحی - جنسی که متاسفانه تا امروز به دلایلی تشکیل خانواده نداده اند و جفتی ندارند.
دعای خیر بدرقه غفاریِ کارگردان می کنم که بنای قصه ای را گذاشت که بیننده آنجا به مشکلات سن بالای ازدواج و پیامدهای تجرّد، عمیق بشود؛ به احساس تنهایی شدید، دلواپسی و نگرانی از آینده، به یار و همسری که اگر غایب باشد پازل زندگی ناقص است و درنهایت به مؤسسات همسریابی که همیشه نمی توانند مدینه فاضله باشند.
سهیلای فیلم جدا نمی شود از ذهنم... سی و هفت سالگی و موقعیت اجتماعی و استقلال و اندوه و سراسیمه گی اش... رفتاری که با آن، درشت و خوانا دارد جار می زند به حمایت احتیاج دارد... کسی را که نگذارد به بن بست برسد!
بعد از تماشای فیلمِ مهربان و پِرتلنگر و مسئولانه جناب کارگردان، به نظرم هم سهیلاهای کم سن و سال تر باید به خودشان بیایند و آینده نگری کنند و هم ما - تا دیرتر از دیر نشده -بجنبیم و سهیلاها را ببینیم و بشنویم.
انتهای پیام /
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: ازدواج چهل سالگی فیلم فیلم شماره ۱۷ سهیلا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مت دیمون که بیش از ۲۰ سال پیش در «هویت بورن» به کارگردانی داگ لیمان بازی کرده است، لیمان را برای فیلم جدیدش «تحریک کنندگان» که یک کمدی اکشن درباره یک سرقت اشتباه است، استخدام کرد.
لیمان برای ساخت این فیلم به بوستون رفت تا با دیمون و برادران افلک، کیسی و بن، کار کند.
لیمان در این باره گفت: انگار ناگهان با چتر نجات وارد خانواده شخص دیگری شده باشم. هر خانوادهای دیوانگیهای خودش را دارد و من این را دوست داشتم. به نوعی، من به روزهای ساخت فیلمهای مستقل برگشتم، جایی که نمیتوانستیم توجه هیچکس از صنعت را جلب کنیم، بنابراین این خودت هستی که کارت را با دوستانت انجام میدهی. این فیلمسازی مورد علاقه من است.
کوین والش تهیه کننده گفت: «تحریککنندگان» در آگوست از اپل اکران میشود. فیلمنامه این فیلم توسط کیسی افلک و چاک مکلین نوشته شده و در این فیلم دیمون نقش پدری ناامید به نام روری را بازی میکند. کیسی افلک هم یک جنایتکار خرده پا به نام کوبی است که برای دزدی از یک سیاستمدار فاسد با او متحد میشود. اوضاع اما بد پیش میرود و آنها خود را مجبور به فرار میبینند.
لیمن برای کارگردانی دوباره دیمون در فیلمی پس از «هویت بورن» و در نقشی بسیار متفاوت با جیسون بورن، که اساساً یک ابرقهرمان فوقالعاده بود، هیجان زیادی داشت.
وی که کارگردانی «خانم وآقای اسمیت» را هم انجام داده، گفت: شما هرگز شخصیتی مانند این را در یک فیلم مربوط به دزدی ندیدهاید. چون این شخصیت مردی است که با سرعت میانهای ندارد. او همه کار زندگیاش را با حساب و کتاب انجام داده و این اولین بار است که قوانین را زیر پا میگذارد.
وی افزود: «تحریککنندگان» در یک محیط کاملاً آزاد و خلاقانه شکل گرفت که در آن هر یک برای بهتر کردن اوضاع تلاش میکردند. این کاملاً با روزهای ساخته شدن «بورن» که دقیقاً دیکته میشد فیلم قرار است چگونه ساخته شود، فرق میکرد.
لیمان افزود: البته بدیهی است که آنجا هم ما به حرف آنها گوش ندادیم و به همین دلیل است که «بورن» اینقدر خوب است.
وی مدل تهیه کنندگی دیمن و افلک در کمپانی «آرتیستز اکوییتی» را برای فاصله گرفتن از بسیاری از افراطهای پرهزینه در فیلمسازی تحسین کرد و با خنده گفت: واقعاً حس میکنی زندانی اداره پناهندگی هستی!
«تحریککنندگان» از ۲ آگوست پیش از اینکه به صورت آنلاین در دسترس باشد، اکران محدودی در سینماها خواهد داشت.
کد خبر 6098178