Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  آسوشیتدپرس در گزارشی درباره باقر نمازی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است خبر داده که خانواده او روز گذشته از مقام‌های ایران تقاضا کردند که زندان خارج شود. بابک نمازی در نامه خود به مسئولان ایران گفته از دولت ایران عاجزانه تقاضا می‌کنم که مرحمت و لطف نشان داده و به پدرم اجازه خروج از زندان برای درمان را بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آسوشیتدپرس نوشت: باقر نمازی در زندان اوین دچار بیماری قلبی شده است و اوایل سال جاری اجازه ترک زندان برای انجام عمل جراحی به او داده شد.
در ماه مارس نمازی یک بار دیگر مرخصی استعلاجی کوتاهی دریافت کرد که زمان آن بار‌ها تمدید شد. بابک نمازی و وکیل خانواده آن‌ها جرارد جنسر درباره وضعیت باقر نمازی با مقام‌های کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده و پس از این دیدار از لزوم برقراری رابطه مستقیم بین دولت ایران و آمریکا برای آزادی باقر نمازی سخن گفته‌اند.
وکیل نمازی گفته است این ارتباط مستقیم بسیار ضروری است چرا که زمان در حال تمام شدن است و ما خواستار یک اتفاق مثبت هستیم. بابک نمازی و وکیل خانواده آن‌ها گفته‌اند درخواستشان ماهیت بشردوستانه دارد   به گزارش رویداد۲۴ محمدباقر نمازی دولتمرد ایرانی و دیپلمات سابق است. او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، استاندار خوزستان و معاونت امور محلی و عمران شهری وزارت کشور ایران را بر عهده داشته است. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، نماینده صندوق کودکان ملل متحد در کشور‌های سومالی، کنیا و مصر بود. از جمله وقایع رخ داده در دورهٔ استانداری او آتش‌سوزی سینما رکس آبادان بود. او مؤسس گروه غیردولتی همیاران است.   نمازی در سال ۱۹۸۳ به آمریکا مهاجرت کرد. او که دارای شهروندی این کشور است، دو پسر به نام‌های بابک و سیامک دارد. باقر نمازی در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ و پس از بازگشت به ایران، بازداشت و به زندان اوین منتقل و به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او برای رسیدگی به پرونده پسرش سیامک نمازی به ایران رفته بود که توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده بود.   سیامک نمازی مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت پترولیوم بود. به گفته رسانه‌ها، سیامک و محمد باقر نمازی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه شدند. هر دوی آن‌ها به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 باقر نمازی سیامک نمازی زندانیان آمریکایی در ایران دوتابعیتی گروگان گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • اعلام ترکیب ایران در مرحله حذفی جام ملت‌ها
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد