Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه هرگونه توافق با آمریکا بر سر کاهش فشارها علیه عربستان سعودی درباره قتل روزنامه‌ نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در قبال استرداد فتح الله گولن را رد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، شبکه ان بی سی به تازگی در گزارشی اعلام کرده بود که واشنگتن از ترکیه خواسته است که فشارها را درباره پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست کم کند و در مقابل این کشور فتح الله گولن را که به باور آنکارا پشت پرده کودتای 15 ژوئیه 2016 قرار دارد، به ترکیه تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک مقام ارشد ترکیه با رد این ادعا اعلام کرد: مساله استرداد گولن که ترکیه از مدت‌ها قبل به دنبال آن بوده است، هیچ ارتباطی با تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار واشنگتن پست در کنسولگری استانبول نداشته است و این دو مساله از یکدیگر جدا هستند.

وی ادامه‌ داد: هیچ توافقی مبنی بر توقف تحقیقات خاشقجی در مقابل استرداد گولن نشده است و ما هیچ قصد و نیتی مبنی بر دخالت در تحقیقات خاشقجی به خاطر مسائل سیاسی نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت که ترکیه درخواست‌هایی را برای استرداد گولن به آمریکا داده است.

چندی قبل رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که دستور قتل خاشقجی از سطوح عالی حاکمیت در عربستان داده شده است.

واشنگتن نیز روز پنجشنبه‌ اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه 17 مقام سعودی نه دولت ریاض اعمال خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران سعودی اعلام کردند گزارش اخیر ان بی سی، نشان می‌دهد که ترکیه به دنبال بازی سیاسی درباره قتل خاشقجی است.

یک ستون نویس سعودی پس از انتشار این گزارش ان بی سی، در پیامی در توییتر نوشت: من هیچ شکی ندارم که ترکیه با خون خاشقجی معامله می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویور‎ک‌پست، پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد فردی که خودروی او به موانع امنیتی اطراف کاخ سفید برخورد کرده بود، کشته شده است.

براساس اعلام دپارتمان پلیس واشنگتن، واحدهای گشتی این دپارتمان دیشب در تقاطع خیابان‌ (پانزدهم و پنسیلوانیا) در نزدیکی کاخ سفید گزارش تصادف دریافت و پس از حضور در محل حادثه، جسد یک نفر را پیدا کردند.

هنوز جزئیات دیگری درباره این حادثه، علت یا انگیزه احتمالی آن مخابره نشده است.

کد خبر 6096862

دیگر خبرها

  • فیلم| میدان شهدا در دانشگاه جورج واشنگتن!
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل