Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@20:30:55 GMT

قوانین حامی كارآفرینی در كشور ضعف دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۷۴۵۸

قوانین حامی كارآفرینی در كشور ضعف دارد

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی امروز، 25 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی فعالان زیست بوم کارآفرین که با حضور روسا و فعالان تشکل‌های اقتصادی استان فارس و به مناسبت هفته كارآفرینی برگزار شد، گفت: سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی؛ تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است در حالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفاً با اشتغالزایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کارآفرینی پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تعریف درستی از کارآفرینی وجود ندارد، افزود: متاسفانه در سرفصل‌های آموزشی دانشگاه‌های ما مبحث کارآفرینی به صورت کاربردی وجود ندارد و به همین دلیل این مقوله مهم و با ارزش در جامعه ما مغفول مانده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهار كرد: ما در مباحث قوانین و مقررات حامی کارآفرین در کشور نیز دچار ضعف هستیم و در بسیاری از مواقع می‌بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی‌شوند.
راهدار اضافه کرد: کارآفرین نیروی محركه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش کارآفرین نوآوری است و از این دیدگاه ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه و یافتن منابع جدید از فعالیت های کارآفرینان است.
نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: ازدیاد جمعیت و بیکاری همواره یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه است که در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان و بیکاری، ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه‌های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند و باعث تاسف است که امروز جوانان ما اعتقادی به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت ندارند در حالی که کشور باید به سمت تمرکز بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین حرکت کند.
معاون اتاق بازرگانی فارس كرد : بحمد اله بحث حمایت از کارآفرینی تا حدودی رونق پیدا کرده که توجه اتاق بازرگانی فارس بر حمایت از کارآفرینی در تشکل های اقتصادی با تمرکز بر استارت آپ‌هاست.
راهدار گفت: در حال حاضر 29 تشکل اقتصادی دارای شناسه ملی تحت مجموعه اتاق بازرگانی فارس فعالیت می‌کنند که باور ما بر حفظ استقلال تشکل‌هاست.
وی افزود: تشکل‌ها یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توجه و رشد کارآفرینی است که تشکل‌های استان فارس باید پتانسیل‌های جوانان را شناسایی و آن‌ها را جذب و به سمت کارآفرینی سوق دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد يلدا راهدار كارآفريني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: باید کارگروه‌های تأمین مالی به همت اتاق‌های استانی تشکیل شود تا زمینه استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی فراهم آید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، محمد خاکی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، با اشاره به وضعیت نامناسب منابع مالی بانک‌ها و تلاش آنها روی اعطای تسهیلات تکلیفی، پیشنهاد ایجاد کارگروه‌های تأمین مالی استانی به همت اتاق‌های سراسر کشور را مطرح کرد. این کارگروه‌ها توان هدایت بنگاه‌ها به سمت استفاده بهینه از منابع بازار سرمایه را دارند.

رئیس اتاق خرم‌آباد  ضمن تأکید بر اهمیت نقش بازار سرمایه در تأمین منابع مالی موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: در گذشته واحدهای اقتصادی وابستگی خاصی به منابع بانکی داشتند؛ اما امروز ظرفیت‌های بازار سرمایه به حدی است که می‌توان از میزان اینم وابستگی بکاهیم و سراغ روش‌های جدید تأمین مالی برویم.

به اعتقاد او باید از روش‌های سنتی عبور کرد و به کمک شیوه‌های جدیدی که در سطح دنیا رایج است، منابع موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی را تأمین کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: چند سالی است که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم، سیاست‌های بانک مرکزی به سمت سیاست‌های انقباضی پیش رفته و همین عامل موجب شده تا بانک‌های عمل نتوانند پاسخ‌گوی نیاز بنگاه‌های اقتصادی و حتی پروژه‌های شهرداری باشند. در واقع بانک‌ها تنها تا 80 درصد منابع خود را می‌توانند در قالب تسهیلات بپردازند و از آنجا که سیاست‌های انقباضی مطرح است، مانند گذشته نمی‌توانند در تأمین منابع بنگاه‌ها نقش بازی کنند.

رئیس اتاق خرم‌آباد، متناسب با کم‌رنگ شدن نقش بانک‌ها در پروسه تأمین مالی و از طرفی نیاز مبرم واحدهای اقتصادی به نقدینگی جدید، پیشنهاد داد: کارگروه‌های تأمین مالی استانی به همت اتاق‌های سراسر کشور و با حضور نماینده یک شرکت کارگزاری، مدیران سازمان‌های دولتی مربوطه، نماینده شهرداری و نمایندگان اتاق شکل بگیرند و در راستای هدایت صاحبان پروژه‌های تجاری و اقتصادی به استفاده از بازار سرمایه، حرکت کنند.

خاکی تصریح کرد: ظرفیت این کارگروه در این است که متقاضیان منابع مالی را در استفاده از بازار سرمایه راهنمایی کنند تا آنها بتوانند از بهترین و مناسب‌ترین روش تأمین مالی بهره ببرند. از طرفی این کارگروه‌ها باید به صورت استانی فعالیت کنند چراکه صنایع و ظرفیت‌های هر استان با استان دیگر متفاوت است.

رئیس اتاق خرم‌آباد تأکید کرد: دبیرخانه این کارگروه می‌تواند در اتاق و ذیل دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استانی، شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری