Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه اعتراضات صنفی کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، شماری از کارگران این واحد صنعتی صبح امروز (جمعه ۲۵ آبان ماه) بعد از اجتماع چندین باره مقابل ساختمان فرمانداری شوش، خیابان منتهی به میدان هفت تپر تا مصلی شهر شوش را راهپیمایی کردند.

یکی از کارگران گفت: مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود ۴ هزار کارگر رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و استانی مواجه شده‌اند، صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی و مشخص نشدن وضعیت مجتمع از سوی کارفرما خیابان منتهی به میدان هفت تیر تا مصلی شهر شوش را راهپیمایی کردند.

به گفته وی؛ برپایی اجتماع صنفی صبح امروز در حالی‌ست که در جریان این کنش صنفی، کارگران به صورت نمادین تابوتی را که روی آن عنوان «مرحوم نان ده شرکت هفت تپه» نوشته شده بود را حمل و تشییع می‌کردند.

کارگر دیگری درباره مطالبات صنفی کارگران هفت تپه گفت: بخش اصلی اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که اخیرا در ارتباط با محکومیت تعدادی از اعضای هیات مدیره و سهامداران مجتمع بوجود آمده است.

طبق ادعای کارگران؛ با افزایش مشکلات این کارخانه، در حال حاضر وضعیت مدیریتی این مجتمع با بیش از ۴۵۰۰ کارگر نامشخص بوده و کارگران امروز با حضور در مصلی شوش، خواستار بازگرداندن مدیریت خصوصی این مجتمع بزرگ به بخش دولتی هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: راهپیمایی کارگران مجتمع هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند