Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:35:02 GMT

جشنواره تئاتر استانی بوشهر گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۹۰۸۶

جشنواره تئاتر استانی بوشهر گشایش یافت

بوشهر- ایرنا- سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر شامگاه جمعه در آیینی با حضور دوستداران فرهنگ و هنر در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: در این جشنواره که تا 30 آبان ماه جاری 14 نمایش به مدت 6 روز در پلاتو های استادان امیری و صغیری در مجتمع فرهنگی 9 دی بوشهر به روی صحنه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانشیر یاراحمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این جشنواره نمایش های 'دالتون ها' از ابوذر یزدان پناهی، 'همیشه باید طرف مرده رو گرفت' کار محسن حلوایی، 'طهرون' از حسن رضایی، 'کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین' اثر جواد صداقت و الهام ابنی و 'بازگشت تارزان' کار رامتین بالف از بوشهر شرکت دارند.
وی اضافه کرد: 'عروس خون' کار فضل الله عمرانی و 'کمدی استشمامات' اثر عبدالرسول محمودی از دیر، 'به چرک می نشیند' از علی حجی و 'افسانه های نیمه افلیج' کار علیرضا رحیم زاده از گناوه، 'بیطال' اثر کوشیار یزدانی از آبپخش، 'مبارزه زن ماهیگیر' کار مجتبی حیدری از برازجان، نمایش 'تور' اثر سید مهدی محمدی از دیلم،'تعزیه ای در باب خودکشی: کار ابوذر مختارزاده از کنگان و 'نپتا' کار حسین اسدی از خارگ دیگر نمایش هایی هستند که در این جشنواره به اجرا در می آید.
یاراحمدی یادآور شد: نشست نقد و بررسی نمایش‌های اجراشده در ساعت ٢٠:٣٠ همان روز نمایش با حضور افراد برجسته برگزار می شود.
سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر از ٢٥ آبان ‌ماه به ‌مدت ٦ روز اجرا و آیین پایانی آن سی‌ام آبان‌ماه در محل تئاتر شهر بوشهر برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پیامی که در آیین گشایش این جشنواره خوانده شد گفت: تئاتر پدیده‌ای با ماهیت ارتباطی و اجتماعی که بهره‌مند از عناصر ارتباط و کارکردهای ارتباطی است و از لحاظ جامعه شناختی جایگاهی مهم را داراست و انسان، بخشی جدایی ناپذیر از این پدیده است.
حمیده ماحوزی افزود: جشنواره تئاتر به عنوان یکی از ضرورت های زندگی اجتماعی باعث پویایی و نشاط هنری در بین هنرمندان و افراد جامعه می شود.
وی ضمن تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری، اضافه کرد: امیدواریم با وجود زمینه های مناسب در حوزه فرهنگ و هنر شاهد افتخار آفرینی هنرمندان این استان در سطح ملی و بین المللی باشیم.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره تئاتر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد