Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی روز دوشنبه ۲۸ آبان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واقع در خیابان ساحلی با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ استانها قم نظرات

حجت‌الاسلام امیرعطاالله جباری در جمع خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان قم در شش ماهه نخست سال 1397 با هدف گسترش فرهنگ مطالعه، به برگزاری برنامه‌هایی متنوع از جمله برگزاری نشست کتاب‌خوان با حضور کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: استان قم به عنوان شهر علم وجهاد، با داشتن 23 کتابخانه عمومی نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی، در شش ماهه نخست سال 1397 ویژه برنامه‌های علمی، اجتماعی، هنری و فرهنگی متنوعی را برای دانش‌آموزان و نوجوانان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در مجموع 23 کتابخانه عمومی نهادی در قم وجود دارد که در این شش ماه، 45 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای با حضور 2 هزار و 412 دانش‌آموز و با مشارکت 752 دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده کتاب برگزار شده است.

جباری اظهار داشت: این کتابخانه‌ها میزبان برگزاری 9 نشست کتابخوان مدرسه‌ای بودند که با حضور 697 دانش‌آموز و مشارکت 63 دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده برگزار شده است.

وی گفت: مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان قم در بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری نیز میزبان 123 نشست قصه گویی بودند که در مجموع این نشست‌ها یک‌هزار و 509 دانش‌آموز حضور داشتند و در 38 نشست جمع خوانی در مدارس و کتابخانه‌های عمومی نهادی این استان که با حضور یک‌هزار و 709 دانش‌آموز برگزار شد، 227 عنوان کتاب برای این دانش آموزان معرفی شد.

جباری سپس به تشکیل نشست حلقه صالحین نیز توسط کتابداران در مدارس و کتابخانه‌های این استان اشاره کرد و افزود: با اشتراک گذاری کتاب‌هایی در موضوعاتِ متنوع در این حلقه‌های معنوی فرهنگی، شمارِ مناسبی عضو کتابخانه شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: در بخش مسابقات فرهنگی، 35 مسابقه مکتوب برگزار شد که دو هزار و 241 دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند و در 88 مسابقه نقاشی یک‌هزار و 343 نفر و در 118 کارگاه کاردستی نیز یک‌هزار و 83 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند. وی افزود: در چهار مسابقه نویسندگی نیز 41 نفر از نوجوانان و جوانان علاقمند شرکت کردند.

جباری گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی نویسندگان و آثار ارزشمند آنان، 5 نشست نقد کتاب با حضور شمار زیادی علاقه‌مند به کتابخوانی تشکیل شد.

وی سپس به فعالیت گروه‌های مطالعاتی اشاره کرد و افزود: به همت کتابداران کتابخان‌های عمومی استان قم با تشکیل گروه‌های مطالعاتی و با بهره‌مندی از زبان هنر، 6 نمایش خلاق با حضور 252 نفر در کتابخانه‌ها اجرا شد و نشست‌های حافظ خوانی و نهج البلاغه خوانی نیز با حضور 117 نفر از اعضای این کتابخانه‌ها برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: چهار هزار و 37 عنوان کتاب در مناسبت‌های مختلف در قالب 170 نمایشگاه موضوعی در کتابخانه‌ها در معرض دید عموم به ویژه مراجعه کنندگان قرار گرفت و 8 گروه مطالعاتی در قالبِ بلندخوانی، روخوانی، شعرخوانی، بازی، مشاعره و آموزش تندخوانی تشکیل شد.

وی گفت: برگزاری 12 فعالیت خلاقانه با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی از دیگر برنامه‌های‌های اجرا شده با محوریت استان قم بوده است.

جباری خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی 28 آبان ساعت 10 صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واقع در خیابان ساحلی با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری

همایش تجلیل از معلمان نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، فرخشهر، بن و سامان و جمعی از مسئولین استانی در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.

در این آیین با حضور ۴۰۰ نفر از معلمان منتخب آموزش و پرورش، از ۵۳ نفر از معلمان نمونه شهرستان‌ها و مناطق استان تجلیل بعمل آمد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، فرخشهر، بن و سامان در این همایش از تامین ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی کشور برای تخصیص به آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

راستینه با اشاره به تصویب طرح مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان اضافه کرد: این طرح در برنامه هفتم تصویب شده است و ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان اختصاص داده شده است تا یک جهش بزرگ برای فعالیت ورزشی دانش‌آموزان برداشته شود.

وی گفت: پارسال از محل این اعتبارات در سطح مدارس استان ۸۰ زمین چمن مصنوعی و ۱۲ سالن ورزشی ایجاد شد و امسال نیز کلنگ خوابگاه دانش‌آموزی ۵۰۰ نفری در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز استان با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال (۱۰۰ میلیارد تومان) به زمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید

روزی برای معلم+فیلم

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش گفت: معلمان درس ارزشمند در مسیر زندگی و روشنی بخش زندگی برای دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: معلمان در تربیت نیروی انسانی و نیروی کار برای آینده کشور نقش مهم و اثرگذار دارند.

حسین‌میرزایی گفت: ایران اسلامی و استان به پیشرفت و تعالی نخواهد رسید، مگر اینکه به این باور برسیم وحدت، وفاق و همدلی رمز پیشرفت و تعالی است.

وی ادامه داد: معلمی شغل نیست، معلمی یک هنر است و قدرشناسی از معلمان ضروری است و توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده خود، استان، کشور و فرزندانمان است.

در این همایش از جعفر عالیپور، سلمان رستمی از معلمان نمونه کشوری، سیده سارا بخشایش معلم نمونه، فرخنده رحیمی در بخش کیفیت بخشی، فاطمه نجفی معاون نمونه استان، مریم توکلی مربی پرورشی نمونه از کوهرنگ، اکرم پیرایش مراقب سلامت، فرشاد احمدی، مشاور نمونه استان، مرجان مدرس آموزگار نمونه استثنایی و همچنین معلمان نمونه منطقه‌ای تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود