Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار ببندد، گفت: نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی در همایش معاونان خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی از نیرو‌های انتظامی خواست که از شلوغی محل کار و کار زیاد در کلانتری‌ها خسته نشده و خطاب به نیرو‌های انتظامی اظهار کرد: بدانید که رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم، ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری نباید فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تاثیر بگذار و با مردم بد رفتاری کنید بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.

وی با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیریم، متذکر شد: باید مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آن‌ها رفته آگاه است و پیگیری می‌کند، نباید در انجام وظایف افراط و تفریط و در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

رحیمی خطاب به نیرو‌های انتظامی گفت: شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش، سخن و قلم شما در صدور حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود، در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی، لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع دهید.

رحیمی یادآور شد: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است، اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش‌های پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار حسین رحیمی کلانتری مجرمین پلیس تخصصی پلیس برخورد با مجرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در دو عملیات پلیس در شهرستان‌های خاتم و مهریز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد با اشاره به جدیت نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با انجام کار اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی وانت "مزدا" حامل مواد مخدر در محور هرات - مروست مطلع شدند.

وی افزود: ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی انجام شده، 202 کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: این محموله از جنوب شرق کشور به مقصد "پایتخت" بارگیری شده بود که با تیزهوشی ماموران پلیس متوقف شد.

کشف 25 کیلو تریاک در شهید مدنی

وی همچنین با بیان اینکه ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی استان یزد هم کنترل خودروهای عبوری را مدنظر قرار دادند اظهار داشت: در این بازرسی‌ها یک دستگاه سمند توسط ماموران ایستگاه متوقف و در بازرسی انجام شده 25 کیلو تریاک کشف شد.

جانشین انتظامی استان یزد گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد